Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Najpopularniejsze marki 2016: Polacy surfują na mobilny urządzeniach

Według badań firmy Gemius, Samsung niezmiennie dominuje na polskim rynku: przez cały rok 2016 posiadacze tabletów i smartfonów najczęściej łączyli się z Internetem właśnie z urządzeń mobilnych wyprodukowanych przez południowokoreańską korporację.

Badanie przeprowadzone przez Gemiusa dotyczyło odsłon polskich serwisów internetowych, których operatorzy notowali typy mobilnych urządzeń służące do przeglądania witryn WWW w 2016 roku. Ponad jedna trzecia to tablety i smartfony Samsunga. Niezmiennie, od stycznia do grudnia 2016 roku, odnotowano 37,2% połączeń z różnych modeli urządzeń południowokoreańskiej korporacji. Drugie miejsce w rankingu należy do Apple: iPhone’ów i iPadów, z których korzystało ok. 20% użytkowników odwiedzających polskie serwisy internetowe. Na trzecie miejsce trafiło LG, oscylując w ciągu całego roku 2016 blisko 10%. Łącznie, ze smartfonów i tabletów Samsunga, Apple`a i LG do przeglądania polskojęzycznych serwisów WWW pod koniec 2016 roku korzystało ponad dwie trzecie (67,4%) polskich internautów.

gemius-polskie-strony-www-2016

Roszady w peletonie

Wyraźnie wzrosła popularność mobilnych urządzeń Huawei: na początku roku 2016 roku odnotowano tylko 3,5% połączeń, pod koniec było to już 8,7% odwiedzin nas stronach WWW. Nieco gorzej wypadło Sony (spadek z 9,2% na początku 2016 roku do 8% w grudniu 2016 r.). Zaskakująco wysoka, szósta pozycja w zestawieniu należy do Nokii – odnotowano od 8,7% (styczeń 2016 r.) do 7% (grudzień 2016 r.) połączeń ze smartfonów fińskiego producenta. Siódme miejsce należy do HTC (od 4,8% do 5,7% połączeń w ciągu 2016 roku). Najrzadziej polskie strony WWW przeglądane były na mobilnych urządzeniach Lenovo (ok. 1 %), ZTE i Asusa.

Źródło: Gemius
Back to top button