Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Nowa strategia Sony Mobile

Sony ujawniło na niedawnym spotkaniu inwestorów w Tokio swoje plany wobec biznesu mobilnego. Firma zamierza wycofać się z kilku nierentownych rynków i skupić się na smartfonach z segmentu premium.

Rynki, w których Sony znacząco ograniczy swoje operacje obejmują Stany Zjednoczone, Chiny, Indie i Brazylię. Warto dodać, że w przypadku ostatniego z wymienionych firma podjęła już wcześniej decyzję o wstrzymaniu lokalnej produkcji, na co wpływ miały zmiany w systemie podatkowym i niepewna sytuacja ekonomiczna kraju. Z informacji dostarczonych przez Xperia Blog wiemy, że za wycofaniem Sony z Chin, Indii i Brazylii w dużej mierze odpowiada bardzo niski wzrost sprzedaży, wynoszący zaledwie 0.3%. Prognozy firmy wskazywały na 8.1%, co pokazuje, jak wiele zmieniło się na przestrzeni ostatniego roku. Oczywiście nie oznacza to, że smartfony japońskiego giganta całkowicie znikną ze wspomnianych regionów. Zmiany będą się tyczyć przede wszystkim zmniejszonych nakładów inwestycyjnych i marketingowych oraz uszczuplenia oferty. Większą uwagę Sony poświęci natomiast Wschodniej Azji (wliczając Japonię), Europie oraz Bliskiemu Wschodowi, a także tworzeniu smartfonów w cenie 250 dolarów i wzwyż. Z ustaleń firmy wynika, że w tym segmencie jest zdecydowanie mniejsza konkurencja niż w niskiej i średniej klasie, zdominowanej głównie przez produkty chińskich producentów.

Źródło: Xperia Blog

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button