Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Orange skarżony w sprawie reklamy LTE bez ograniczeń

Komisja Etyki Reklamy ustaliła, że Orange dopuścił się w reklamie Internetu LTE błędnego stwierdzenia o braku ograniczeń prędkości.

Treść skargi wysłanej przez jednego z konsumentów brzmiała następująco (pisownia oryginalna): „Orange na swojej stronie internetowej reklamuje Internet LTE z pakietem danych 50 GB za 59.90 zł (bez urządzenia) z informacją, że po przekroczeniu tego pakietu nie ma ograniczenia prędkości – tymczasem okazuje się, że w regulaminie jest zaszyta informacja, iż prędkość ulega ograniczeniu do 1 Mb/s po wykorzystaniu transferu 100 GB. Jest to perfidne wprowadzanie w błąd.”. Zespół Orzekający wskazał, że w reklamie użyto stwierdzenia „Prędkość nielimitowanego LTE – Bez ograniczeń prędkości”, co może sugerować odbiorcom, że powyższa usługa dostępu do Internetu w rzeczywistości cechuje się brakiem jakichkolwiek ograniczeń. Zdaniem komisji reklama zawierając powyższe hasło może wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanego produktu oraz nadużywać zaufania odbiorców i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. Stronom przysługuje prawo do odwołania się od uchwały Zespołu Urzekającego w terminie 10 dni od daty jej doręczenia.

Źródło: Rada Reklamy

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button