Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

PIIT: Operatorzy nie świadczą usług przechowywania środków na koncie. Zmiana w prepaidach może mieć negatywne skutki

Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji przedstawiła swoje stanowisko w sprawie niedawno wszczętego przez UOKiK postępowania dotyczącego braku zwrotów niewykorzystanych środków na kontach prepaid.

W wystosowanym oświadczeniu PIIT zaznacza, że operatorzy posiadają zróżnicowane oferty na kartę, umożliwiające mniej lub bardziej intensywne korzystanie z usług, bez konieczności częstego doładowania. Z innych zalet wymieniana jest możliwość stałego kontrolowania wydatków, wyjątkowa w skali europejskiej atrakcyjność cenowa tych ofert w Polsce oraz liczne promocje i bonusy dodawane do doładowań, dzięki którym klient otrzymuje więcej korzyści w ramach przeznaczonych środków.PIIT argumentuje również, że podobny model sprzedaży występuje nie tylko w telekomunikacji, ale i w innych sektorach. Przykładem są różnego rodzaju karnety, bony towarowe czy bony prezentowe, umożliwiające nabycie towaru lub usługi w konkretnym czasie. Po upływie terminu ważności klientom nie jest zwracana kwota, za którą bon czy karnet został zakupiony.`Operatorzy nie są bankami i nie świadczą usług przechowywania środków na koncie, które podlegają zwrotowi w gotówce lub przelewem po upływie terminu ważności konta. Usługi finansowe są regulowane przez inne przepisy prawne i powiązane z innymi kosztami dla klienta` – możemy wyczytać w komunikacie.Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji liczy, że w ramach prowadzonych prac regulatorzy rynku docenią model usługi, dzięki któremu `oferowane ceny są tak niskie, usługi atrakcyjne, a klienci doceniają jego funkcjonowanie, o czym świadczy duża liczba użytkowników`. Zmiana tego modelu mogłaby zdaniem Izby negatywnie wpłynąć na korzystne oferty detaliczne dostępne na rynku, jak również zaburzyć jego efektowne funkcjonowanie, w tym skuteczność walki z nadużyciami.`Prezes UOKiK rozumiejąc sytuację na rynku polskim, wysoką konkurencyjność i dostępność usług dla klienta, do tej pory oceniał model prepaid w publikowanych na stronie internetowej wyjaśnieniach jako zgodny z prawem. Sytuacja prawna nie uległa w tym zakresie zmianie` – dodaje PIIT.Na temat postępowania wszczętego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów można poczytać w tym miejscu.

Źródło: PIIT

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button