Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Plus ukarany za nieuczciwe reklamy

Kampanie reklamowe Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu dotyczące oferty smartDOM i Power LTE wprowadzały w błąd, za co na obie spółki nałożono kary w łącznej wysokości ponad 40 mln zł.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały skargi konsumentów dotyczące dwóch kampanii reklamowych ofert smartDOM i Power LTE. Dotyczyły one reklam prezentowanych latem 2014 roku w prasie, mediach elektronicznych i na bilboardach hasłem „Power LTE – Internet LTE bez limitu danych”. Następnie, przed Bożym Narodzeniem, spółki emitowały reklamy telewizyjne, które sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie.

Klienci skarżyli się do UOKiK, że zostali wprowadzeni w błąd. Po około miesiącu użytkowania internetu okazało się, że ma on limity po przekroczeniu których prędkość transmisji znacząco spowalania (nawet do 32 kb/s). Inny przykład wskazywał, że za tablet i telewizor trzeba dodatkowo płacić, a hasło reklamowe sugerowało, że za wspomnianą kwotę jest już wszystko.

Postępowania UOKiK potwierdziły te sygnały. Konsument nie mógł też kupić pakietu usług telekomunikacyjnych ze smartfonem, tabletem i telewizorem za cenę 61 zł miesięcznie. W rzeczywistości oferta obejmowała tylko cenę za świadczoną usługę, a za sprzęt trzeba było uiścić dodatkową opłatę.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów firmy ukarano grzywnami w łącznej wysokości 40.4 mln zł (30.7 zł na Polkomtel i 9.7 mln zł na Cyfrowy Polsat). Ponadto nakazano telewizyjną emisję informacji o wprowadzeniu klientów w błąd przez 30 dni, po 5 razy dziennie w paśmie wieczornym. Obie spółki mają też umieścić na swoich stronach decyzję urzędu.

Decyzje nie są ostateczne, przedsiębiorcy mogą odwołać się do sądu.

Źródło: Uokik
Back to top button