Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

PMR: Mobilny Internet może pozytywnie wpłynąć na rynek telekomunikacyjny w Polsce

Skumulowane przychody operatorów telekomunikacyjnych i dostawców płatnej telewizji w Polsce wzrosną w tym roku o około 0.5%. Mobilny Internet jest jednym z kluczowych segmentów pozytywnie wpływających na sytuację branży.

Według wstępnych danych PMR, opublikowanych w raporcie „Rynek usług dodanych i multimedialnych w Polsce 2015. Prognozy rozwoju na lata 2015-2020”, w ubiegłym roku wartość krajowego rynku usług telekomunikacyjnych (bez płatnej telewizji) wyniosła ponad 34 miliardy złotych. Rynek po raz szósty z rzędu zanotował spadek wartości, który wyniósł w ubiegłym roku około 3.5%. Spadek był udziałem każdego z trzech głównych segmentów. Największym z nich pozostał rynek telefonii komórkowej stanowiący dwie trzecie wartości. Na rynek telefonii stacjonarnej przypadło około 15%. Efekty nasycenia są widoczne na rynku dzierżawy łączy, transmisji danych i dostępu do Internetu. W przypadku rynku ISP panuje w zasadzie stagnacja, natomiast efekty ostrej rywalizacji cenowej doświadczył w ubiegłym roku rynek transmisji danych, gdzie dostawcy zdecydowali się na wyraźną obniżkę stawek. news-prm-uslugi_dodane-uslugi_multimedialneNasycenie jest także udziałem jednego z głównych segmentów rynku usług dodanych i multimedialnych: płatnej telewizji. Dynamika w ostatnich dwóch latach oscyluje wokół zera. Cały rynek usług dodanych i multimedialnych obejmujący usługi płatnej telewizji, mobilnego Internetu, mobilnych oraz stacjonarnych usług dodanych w 2014 roku zanotował natomiast wzrost o 6.5% do ponad 12 miliardów złotych. Prognozy na bieżący rok zakładają nawet poprawę dynaminiki do nieco ponad 8%, na co głównie wpływ ma pozytywna sytuacja w segmencie mobilnego Internetu. Rynek stacjonarnych usług dostępowych, nie wliczając usług B2B i hurtu, w zasadzie jest już porównywalny wartościowo z rynkiem mobilnej transmisji danych. Ponadto, usługi mobilnej transmisji danych, uwzgledniając zarówno modemy jak i telefony komórkowe, rosną w tempie dwucyfrowym. Sytuacja w segmencie stacjonarny może ulec stopniowej poprawie, głównie w efekcie inwestycji regionalnych i ekspansji dostępów światłowodowych. Zgodnie z prognozami PMR, w 2015 roku rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce będzie nadal spadał, a dynamika wyniesie -1.1%. Równocześnie spodziewana jest pozytywna dynamika na rynku płatnej telewizji, który jest coraz atrakcyjniejszy dla operatorów. Płatna telewizja stała się dla nich ważnym elementem oferowanych pakietów usług. Całkowita wartość rynku usług telekomunikacyjnych i multimedialnych w Polsce w 2015 roku ma przekroczyć 41 miliardów złotych, przy dynamice na poziomie -0.5% rok do roku.

Źródło: PMR

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button