Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Polacy najczęściej na świecie sięgają po adblockery

Jak wynika z raportu OnAudience.com z grupy Cloud Technologies, opierającego się na danych z ponad 60 rynków świata, Polska pozostaje liderem w blokowaniu reklam.

W Polsce oprogramowanie blokujące reklamy powstrzymuje aż 46% wyświetleń, co oznacza 8% wzrostu rok do roku. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Grecja, gdzie blokuje się 44% wyświetleń, a tuż za nią uplasowały się: Norwegia (42%), Niemcy (41%) i Dania (40%). Wysoką pozycję w rankingu zajęła również Wielka Brytania, gdzie blokowanych jest 39% reklam. Najniższy wynik zanotował z kolei Paragwaj – adblocki powstrzymuą tam zaledwie 5% wyświetleń.

Z szacunków wynika, że w 2017 roku wartość zablokowanych odsłon osiągnie 42 mld dolarów, podczas gdy wartość całego rynku reklamy typu display wynosi 100 miliardów dolarów. Dla porównania, w 2016 roku było to odpowiednio 28 mld i 84 mld dolarów. W Polsce, wartość rynku reklamy typu display oszacowano na 485 mln dolarów, a wartość zablokowanych odsłon reklamowych na 409 mln dolarów.

Z najnowszego raportu OnAudience.com dowiadujemy się również, że 32% wyświetleń e-sklepów i innych serwisów świadczących usługi online w Europie, dokonywanych jest przez osoby z zainstalowanymi adblockami. Proces zakupowy rozpoczynany jest w 34% przez osoby posiadające takie wtyczki, a 38% finalizujących transakcję nie widzi reklam.

Wartość globalnego rynku e-commerce obliczono na przeszło 2 bln dolarów, z czego ponad 600 mld dolarów generują użytkownicy adblocków. W Polsce wartość tego rynku szacuje się na 7.6 mld dolarów, z czego 3.5 mld dolarów generują osoby używające wtyczek blokujących.

Źródło: Onaudience, Własne
Back to top button