Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Polacy przywiązani do operatorów komórkowych

Z badania firmy Deloitte wynika, że około 60% Polaków w ciągu ostatnich pięciu lat nie zdecydowało się zmienić operatora usług komórkowych. Ponadto, aż 80% z nas jest w posiadaniu smartfonów, które coraz częściej kupujemy w sieci.

Przeprowadzone przez firmę badawczą IPSOS Mori na zlecenie Deloitte badanie ujawnia, że dostęp do laptopa ma 85% respondentów, do smartfona 80%, zaś do tabletu 51%. Zaledwie jeden procent ankietowanych zadeklarował, że nie ma dostępu i nie korzysta z żadnego z tych urządzeń, a nawet standardowej komórki. Korzystanie ze smartfona i tabletu stało się przy tym nawykiem. Aż sześć na siedem osób zerka na ekran telefonu już w pierwszej godzinie po obudzeniu, a ponad trzy czwarte robi to w ostatnich 60 minutach przed snem. Warto zaznaczyć, że przyzwyczajenia te są tym silniejsze, im młodszy jest użytkownik. Aż 62% ludzi w wieku 18-24 lat sięga po komórkę już w ciągu pierwszych 5-15 minut po obudzeniu, a w grupie osób w wieku 45-59 lat odsetek ten wynosi 48%. Najczęściej używamy smartfona w pracy (45%), podczas podróży komunikacją miejską (40%), spaceru (32%) oraz zakupów (26%). Ponad połowa z nas zerka na smartfon od czasu do czasu nawet podczas spotkań z rodziną i przyjaciółmi. Nie zaskakuje fakt, że odpowiedzi wśród młodych Polaków kształtowały się nieco inaczej. Aż 63% z nich bardzo często używa telefonu w czasie jazdy transportem publicznym, 42% podczas spaceru oraz po 35% w pracy i w czasie zakupów. Jak wynika z badania Deloitte, pomimo możliwości zachowania dotychczasowego numeru przy zmianie operatora, często zostajemy przy raz wybranym operatorze dłużej niż wynika to z okresu pierwotnej umowy. Około 60% badanych deklaruje, że nie zmieniło dostawcy usług od 2011 roku, jedna piąta twierdzi, że zrobiła to przed 2010 rokiem, a w ostatnich latach najwięcej, bo 14% dokonało tego w 2014 roku. Jedna trzecia Polaków przyznała, że nigdy nie zmieniła operatora. Smartfony coraz częściej kupujemy natomiast za pośrednictwem Internetu. Jeszcze w 2011 roku robiła tak jedynie jedna piąta ankietowanych. W 2015 roku odsetek ten wzrósł do 33%. Z roku na rok traci na znaczeniu tradycyjny handel – tylko 36% ankietowanych kupuje urządzenia w tym modelu dystrybucji.

Źródło: Deloitte

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button