Polacy skarżą się na operatorów telekomunikacyjnych

img-bill-5 Polacy skarżą się na operatorów telekomunikacyjnych

W 2013 roku klienci usług telekomunikacyjnych w Polsce aż 53 tysiące razy interweniowali u rzeczników praw konsumentów w sprawach nieuczciwych praktyk stosowanych przez operatorów komórkowych.

Według danych zebranych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Polacy w ubiegłym toku aż 53 tysiące razy zwracali się do tej instytucji, a także do lokalnych rzeczników konsumentów ze skargami na działania prowadzone przez działających na naszym rynku operatorów telekomunikacyjnych.

Drugim adresatem interwencji pochodzących od użytkowników jest Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). Do regulatora wpłynęło w 2013 roku 6,8 tysiąca wniosków o interwencję. W odpowiedzi na nie UKE przeprowadził 1583 postępowania mediacyjne oraz 2914 postępowań wyjaśniających.

Dane te z jednej strony świadczą o coraz głębszej świadomości Polaków dotyczącej przysługujących im praw. Dobrze też, że coraz więcej z nich stara się dochodzić swoich racji w odpowiednich instytucjach. Niestety, oznacza to też, że operatorzy coraz częściej i jawniej stosują nieuczciwe praktyki, by walczyć o klientów na bardzo tłocznym rynku usług telekomunikacyjnych.

Źródło: UOKiK

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
31.47%
186 głosy
23.35%
138 głosy
17.09%
101 głosy
28.09%
166 głosy
Tomasz Słowik

Wcześniej redaktor i korektor w jednym. Obecnie tester gier komputerowych. Fan urządzeń mobilnych, komputerów oraz elektronicznej rozrywki. Gracz z zawodu i zamiłowania, którego spotkać można na wirtualnych polach bitew w War Thunder. Użytkownik i zwolennik niezmodyfikowanego nakładkami Android...

Komentarze