Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Polacy w technologicznej czołówce Europy

Jak pokazuje tegoroczne badanie przeprowadzone na zlecenie Samsung w 18 krajach europejskich, polskie społeczeństwo coraz lepiej odnajduje się w świecie nowych technologii, choć ma problemy ze zrozumieniem części terminologii.

W badaniu 31% Polaków przyznało, iż nigdy nie oszukiwało, że rozumie znaczenie terminologii technologicznej, której w rzeczywistości nie zna. Na tle Europejczyków jest to wskaźnik o 3% lepszy i stawia nasze społeczeństwo w czołówce. Jednak aż 69% Polaków ma czasami problemy ze zrozumieniem technologicznych określeń, co pokazuje, że konieczna jest dalsza intensywna edukacja społeczeństwa. Jeśli w jakichś okolicznościach Polacy musieli blefować w tej materii, to robili to przede wszystkim ze względu na obawę wstydu przed znajomymi (23%) lub partnerem/przyjacielem (16%). W grupie starszych respondentów (34-54) najczęściej wymieniana była obawa przed dziećmi (17%) kosztem obawy przed poczuciem wstydu wobec znajomych (15% odpowiedzi). Polskie społeczeństwo wśród określeń technologicznych, które sprawiają największy kłopot wymieniają najczęściej „streaming” (27% wskazań) oraz „internet rzeczy” i „chmura” (odpowiednio 24% i 20%). W Europie statystyka wygląda podobnie i te same określenia wywołują problemy, choć najwięcej wskazań ma „chmura” (19%), a znacznie mniej „streaming” (16%). Te wyniki pokazują, że problem istnieje globalnie. Użytkownik Tabletu Mieszkańcy Polski przyznali w badaniu, że niezrozumienie terminów technologicznych przede wszystkim utrudnia im korzystanie w pełni z funkcji urządzenia lub przeszkadza w prawidłowym korzystaniu (18%). 16% respondentów z tego powodu nie było w stanie skonfigurować urządzenia prawidłowo, a 14% skorzystać z funkcji, która była im potrzebna. Wyniki te nie odbiegają znacząco od średniej z krajów europejskich. Badanie pokazało, że 38% Polaków ma nawet trzy urządzenia, które są bardziej zaawansowane, niż tego potrzebują. W Europie wskaźnik ten jest mniejszy i wynosi 32%. Na pytanie, dlaczego zdecydowali się zakupić taki sprzęt, Polacy najczęściej odpowiadali, że w momencie zakupu byli skupieni tylko na wybranych funkcjach urządzenia lub stwierdzili, że liczyli na wykorzystanie tych funkcji w przyszłości. Badanie przeprowadzone zostało między 16 marca a 1 kwietnia 2016 roku na podstawie 10 138 wywiadów online z osobami dorosłymi z Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Niemiec, Danii, Finlandii, Grecji, Węgier, Włoch, Portugalii, Holandii, Norwegii, Polski, Hiszpanii, Rumunii, Szwecji i Szwajcarii. Niektóre dane stanowią część przeprowadzonego w ubiegłym roku badania dodatkowego, w którym firma Lightspeed GMI rozmawiała z 18 000 osób w wieku od 16 lat.

Źródło: Samsung

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button