Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Połowa rynku smartwatchy należy do Apple Watch

Niespełna dziewięć miesięcy potrzebował Apple Watch, aby zgarnąć dla siebie ponad 50% światowego rynku inteligentnych zegarków, zostawiając konkurentów daleko w tyle.

Pierwszy smartwatch Apple został zaprezentowany na początku marca, wzbudzając równie wiele zachwytów, jak kontrowersji. Koniec końców, trafiając do sprzedaży miesiąc później rozchodził się w zawrotnym tempie (jak na ten segment), a wszelkie słowa o zbyt wysokiej cenie produktu były zagłuszane przez miliony konsumentów zadowolonych z zegarka i doceniających oferowane przez niego rozwiązania. Dotychczasowe wyniki sprzedaży Apple Watch były dość enigmatyczne, w związku z tym, że firma z Cupertino ogranicza się w jego przypadku do podawania tylko danych finansowych. Nie przeszkodziło to jednak analitykom w opracowywaniu mniej lub bardziej dokładnych szacunków. Najnowsze z nich sugerują, że Apple sprzedało około 9 milionów sztuk urządzenia w 2015 roku i ma wszelkie predyspozycje ku temu, aby uzyskać kilkukrotnie lepszy wynik w ciągu najbliższych 3 lat. Wszystko to doprowadziło do przejęcia przez debiutancki smartzegarek Apple, a co za tym idzie również system watchOS, 52% światowego rynku smartwatchy. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie mniejszym niż 10% znalazł się Android Wear. Jak zauważa Juniper Research – firma analityczna stojąca za podanymi statystykami – dobrze przyjął się oparty na Tizen OS Samsung Gear S2, choć z uwagi na późną, listopadową premierę, jego wyniki sprzedażowe póki co nie zachwycają. Warto jednak dodać, że prócz Apple, największy wpływ na kondycję tego rynku mają przede wszystkim mniejsi producenci, jak Martian i Razer, oferujący tańsze i prostsze konstrukcje.

Źródło: Juniper Research

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button