Wiadomości

Polscy producenci celują w darmowe gry mobilne

Segment gier mobilnych rozwija się szybciej niż tradycyjnych, dlatego na te produkty stawiają polscy producenci. Szczególnie perspektywiczny jest rozwój gier free to play, które oferują darmową rozrywkę. Opowiadają one za ponad 90% przychodów z gier mobilnych.

Rynek gier tradycyjnych rośnie w bardzo szybkim tempie, ale jeszcze szybciej rośnie segment gier mobilnych, o czym słusznie wspomniał Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Gry free to play stanowią w sumie 90% przychodów z gier mobilnych. Jak twierdzi Kościelny, jest to zasługa Azji, która realizuje ponad połowę globalnych przychodów z rynku gier mobilnych. Darmowe produkcje, choć zgodnie z nazwą bezpłatne, przynoszą zyski oferując graczom różnego rodzaju dodatki zwiększające atrakcyjność rozgrywki (choć zdaniem wielu psują zabawę). Gracze mogą za pieniądze poprawić np. umiejętności czy moce swego awatara lub zakupić mu wirtualne wyposażenie. Na tego typu produkty stawiają również polscy producenci. Firma Vivid Games, dostrzegając potencjał tego rynku, zamierza walczyć o zwiększenie w nim swego udziału, publikując i produkując gry typu free to play. Rynek darmowych gier jest sporym wyzwaniem dla firm, które specjalizowały się w tradycyjnych formach. Prezes Vivid Games jest jednak dobrej myśli – „Dopiero uczymy się zachowań graczy, bo zaledwie od połowy roku nasze gry dostępne są za darmo. Obserwujemy ten rynek od dłuższego czasu i jesteśmy blisko tych trendów. Już teraz na bazie naszych obserwacji i doświadczeń budujemy i implementujemy coraz to nowsze i lepsze rozwiązania do gier, które produkujemy”. W planach Vivid Games ma produkcję nowych tytułów. Oprócz oferowanego już graczom „Real Boxingu” szykuje „Street Fighting” i „Real Casino”, które trafią na rynek już w przyszłym roku. Stawia też na promocję i pozyskiwanie użytkowników, chce rozwijać technologie, inwestować w IP i nie wyklucza akwizycji. Spółka ma dobrą pozycję startową, bo w zeszłym roku osiągnęła bardzo dobre wyniki. Niemal podwoiła przychody ze sprzedaży, które przekroczyły 15 milionów złotych. Jej zysk netto był prawie czterokrotnie wyższy niż w 2013 roku, przekraczając 2.7 miliona złotych.

Źródło: Newseria

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close