Wiadomości

Ponad co czwarty Polak kupuje w sieci przez urządzenia mobilne

Nieustannie rośnie popularność zakupów przez Internet, a Polacy coraz częściej dokonują ich przy pomocy swoich smartfonów i tabletów. W najbliższej przyszłości klienci ci mają szansę stać się motorem napędowym handlu elektronicznego. Firmy działające na rynku chcą im to ułatwić, oferując nowe sposoby dostaw, płatności czy zwiększając bezpieczeństwo zakupów.

„Już 26% Polaków robi zakupy online przez swoje smartfony. Naszym zdaniem ten segment będzie siłą napędową handlu elektronicznego w Polsce. Potrzebna jest więc wysokiej jakości obsługa transakcji, która dodatkowo spełni oczekiwania klientów mobilnych” – stwierdził Damien Perillat, dyrektor zarządzający serwisu płatności cyfrowych PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej. Dziś PayPal ma blisko 170 milionów użytkowników. W ubiegłym roku pośredniczył w transakcjach wartych 235 miliardów dolarów (w tym 46 miliardów dolarów przez urządzenia mobilne) i osiągnął ponad 8 miliardów dolarów przychodu. Perillat zapowiada, że spółka chce nadal rozwijać swoją sieć akceptacji w Polsce, tak aby krajowi konsumenci mieli coraz więcej możliwości kupowania za pośrednictwem serwisu, zarówno w kraju, jak i za granicą. Handel za pomocą urządzeń mobilnych jest także obszarem, którym PayPal jest zainteresowany. Jak wyjaśnia Perillat, Polska to aktualnie największy rynek e-commerce w regionie – 11 milionów użytkowników, czyli prawie połowa wszystkich internautów w naszym kraju (25 milionów) kupuje online. Zakupy przez Internet stanowią w Polsce około 3-4% sprzedaży, podczas gdy w Niemczech i Wielkiej Brytanii udział ten wynosi odpowiednio 10 i 14%. Potencjał wzrostu jest więc bardzo duży. Mimo dynamicznego rozwoju rynku e-commerce w Polsce wciąż barierą jest obawa klientów o bezpieczeństwo. Wiele osób decydując się na zakup w sieci, woli za produkt zapłacić gotówką przy odbiorze. W ten sposób zabezpieczają się na wypadek, jeśli przesyłka nie dojdzie lub będzie niezgodna z zamówieniem. Temu zjawisku firmy działające na rynku starają się przeciwdziałać. 1 lipca bieżącego roku w życie wszedł nowy, zmodyfikowany Program Ochrony Kupujących (POK). Udzielana przez serwis gwarancja dotyczy nie tylko zakupów przedmiotów fizycznych, ale także cyfrowych (muzyka, ebooki, gry itd.). Zgodnie z nowymi uregulowaniami, serwis zobowiązuje się do zwrotu wpłaconych środków kupującym, którzy zgłoszą niezgodność usługi lub produktu z opisem, albo gdy opłacony towar po prostu do nich nie dotrze. Roszczenie można zgłosić w ciągu 180 dni od wykonania przelewu. Zmiany zostały wprowadzone w odpowiedzi na prośby klientów.

Źródło: Newseria

Tagi

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o
Back to top button
Close