Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Ponad milion abonentów rocznie przenosi numer do innego operatora. Nowa platforma ułatwi ten proces

Corocznie na przeniesienie numeru decyduje się około 1.2 miliona abonentów. Teraz proces ten ma być jeszcze bardziej przejrzysty, dzięki przejściu do nowego, scyfryzowanego środowiska. W październiku platforma obsłuży również wnioski o przeniesieniu numeru stacjonarnego.

Od 26 czerwca wymiana informacji pomiędzy operatorami przy obsłudze wniosków o przeniesieniu numeru komórkowego odbywa się za pośrednictwem zarządzanej przez prezesa UKE Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych (PLI CBD). W pierwszym tygodniu działania nowego systemu obsłużono około 7.5 tysiąca wniosków o przeniesienie numeru. Doświadczenia z tego okresu pokazują, że system jest stabilny, ale cały czas prowadzony jest monitoring procesów. Jak wyjaśnia Dawid Piekarz, rzecznik prasowy Urzędu Komunikacji Elektronicznej, do tej pory istniało kilka platform przenoszenia numerów między operatorami. W tej chwili jest ona ujednolicona, ale wszystko odbywa się według tych samych procedur. Dodał też, że dzięki nowemu systemowi można dokładnie policzyć, ilu konsumentów przenosi się od jednego do drugiego operatora, jak często i w jakim okresie, z podziałem na poszczególnych dostawców usług. Aktualne statystyki wykazują, że co roku na przeniesienie numeru decyduje się około 1.2 miliona abonentów. „Proces, który zakończyliśmy w ostatnim czasie, dotyczył telefonii mobilnej. To nie jest nasze ostatnie słowo w sprawie platformy PLI CBD. W październiku zrealizujemy drugi etap – na nowej platformie będą również obsługiwane wnioski o przeniesieniu numeru stacjonarnego” – zapowiada rzecznik UKE.

Źródło: Newseria

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button