Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Prezes Motoroli: „Samsung może zniknąć z rynku smartfonów”

W jednym z ostatnich wywiadów, COO Motoroli wypowiedział się na temat sytuacji firmy i jej szans w starciu z silną konkurencją na rynku mobilnym. Mało tego, wtrącił też swoją opinie na temat Samsunga i jego przyszłości.

W ostatnim kwartale Motorola, znajdując się już pod sztandarem Lenovo, sprzedała ponad 10 milionów smartfonów – o prawie 120% więcej niż rok wcześniej. Imponujący wynik sprawił, że Lenovo jest pewne uzyskania rentowności przez przejętą firmę w ciagu 4-6 miesięcy. Ma w tym pomóc m.in. obecność na terenie ponad 60 państw, w tym ponowne wprowadzenie marki Motorola na chiński rynek i podbicie serc lokalnych konsumentów modelami Moto G, Moto X i Moto X Pro (przemianowany Nexus 6). I jak wskazują ostatnie doniesienia z Państwa Środka, drugi ze wspomnianych smartfonów cieszy się niemałą popularnością. W ciągu kilku pierwszych dni lutego milion osób wyraziło swoje zainteresowanie. Jasne, nie jest to szczególnie wysoka liczba w kontekście ponad miliarda ludzi w kraju, ale niemniej, dobry znak na przyszłość.

Z tej okazji też, prezydent i COO Motoroli Mobility, Rick Osterloh, w wywiadzie udzielonym dla Forbes stwierdził, że siła jego firmy leży w tym, że „oferuje ona alternatywę dla innych marek, ale w znacznie lepszej cenie”. Wypowiedział się także na temat Samsunga, choć nie bezpośrednio – „Co siedem lat, ten, kto jest na szczycie, znika z tego rynku. Przechodzimy obecnie przez jeden z tych fascynujących etapów, kiedy ludzie uzmysławiają sobie, że nie trzeba płacić 600 dolarów za najwyższej klasy telefon, żeby doznać najlepszych wrażeń”.

Zdaniem Forbesa, słowa Osterloha oznaczają, że po Nokii i BlackBerry, które straciły swoje wysokie pozycje na światowym rynku smartfonów, Samsung może być następny w kolejce, a nawet całkowicie z niego zniknąć. Dość mocne słowa, ale do tego można się było przyzwyczaić na przestrzeni wielu lat. W końcu to nie pierwszy raz, kiedy jedna z firm chwali się swoimi produktami, lekceważąc konkurentów i wieszcząc ich koniec.

Źródło: Forbes

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button