Problemy z „czerwieniejącym” wyświetlaczem Samsunga S8
Od premiery najnowszego flagowca Samsunga minęło zaledwie kilka dni, a już pojawiają się doniesienia o problemach. Osoby, które zakupiły Galaxy S8 w Korei Południowej twierdzą, że wyświetlacz ich telefonu… czerwienieje!
Początkowo koreańska firma upierała się, że nie ma żadnej usterki, a kolor wynika z ustawień użytkownika. Jednak skala problemu musi być całkiem spora, skoro hasło „Galaxy S8 czerwony ekran” było najczęściej wyszukiwaną frazą w koreańskiej wyszukiwarce Naver. Co ciekawe, niektórym osobom udało się od ręki wymienić wadliwy model w stacjonarnych salonach Samsunga.
Po jakimś czasie koreańska firma wydała oficjalne oświadczenie w którym twierdzą, że każdy model został przetestowany i spełnia wszystkie wymogi jakości. Wyświetlacze zostały skonstruowane tak aby wyświetlały wszystkie kolory we właściwy sposób. Oznacza to, że Samsung nadal nie widzi problemu.
Pojawiły się jednak doniesienia, że anonimowy pracownik Samsunga nieoficjalnie przyznał co może być źródłem problemu. Podobno liczba zamówień w przedsprzedaży przekroczyła oczekiwania producenta, a co za tym idzie, mieli mało czasu, żeby przygotować wszystkie egzemplarze. W związku z tym niektóre urządzenia mogą nie mieć ustawionego balansu bieli.
Na szczęście istnieje możliwość „domowego” testu, a może i nawet naprawy wadliwego egzemplarza. Wystarczy wpisać na klawiaturze numerycznej kod *#7353# aby się przekonać czy nasz model ma poprawnie ustawiony balans bieli. Natomiast jeśli wyraźnie widzimy, że jest on zbyt czerwony, wystarczy wybrać kod *#15987#.
Na tą chwilę jedynie mieszkańcy Korei Południowej otrzymali urządzenia zamówione w preorderze. Do polskich użytkowników Galaxy S8 ma trafić dopiero w przyszłym tygodniu i mamy nadzieję, że do tego czasu problemy z balansem bieli zostaną ostatecznie rozwiązane.