Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Publiczna rozmowa z wirtualnym asystentem wciąż zbyt niezręczna dla użytkowników smartfonów

Badanie firmy Creative Strategies dowodzi, że zdecydowana większość użytkowników iPhone’a przynajmniej raz skorzystała z asystentki głosowej Siri. Niewielu z nich zdecydowało się jednak na rozmowę ze sztuczną inteligencją w miejscu publicznym.

W ankiecie wzięło udział 500 posiadaczy smartfona Apple w Stanach Zjednoczonych. 98% przebadanych zadeklarowało, że miało już okazję sprawdzić Siri w akcji. Można więc założyć, że obsługa i niektóre funkcje wirtualnej asystentki nie są im obce. Niemniej, zaledwie 3% z nich przyznało, że korzysta z Siri w miejscach publicznych, a jeszcze mniej, bo 1.3%, w trakcie pracy. Jako główny powód podaje się niezręczność wynikającą z rozmowy z urządzeniem w obecności innych osób. Poza tym, wynika to również z chęci niezakłócania spokoju innym. Największą popularnością Siri cieszy się wśród kierowców – aż 62% uczestników badania stwierdziło, że rozmawia z asystentką w trakcie jazdy samochodem. Z kolei 39% z nich korzysta z usługi Apple w domowym zaciszu.

Źródło: 9to5Mac, własne

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button