Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Reklamy banków w telefonach będą jeszcze nachalniejsze

Wygląda na to, że do promocyjnych SMS-ów, należących do najbardziej irytujących form informowania klientów bankowości mobilnej, dołączą wkrótce powiadomienia Push.

Według różnych szacunków, obecnie ponad 3 miliony Polaków korzysta z mobilnych wersji aplikacji bankowych oraz serwisów transakcyjnych. Banki, wykorzystując tę sytuację, zamierzają wprowadzić internetowe powiadomienia Push, w dużym stopniu oszczędzając na SMS-ach.

Tym sposobem informacje o promocjach mogą być przekazywane bezpośrednio użytkownikom powyższych aplikacji. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu powiadomień Push opartych m.in. na mechanizmie geolokalizacji (procesie określania położenia za pomocą GPS lub adresu IP urządzenia) i danych odnoszących się do zachowań użytkownika zebranych przez aplikację (np. sklepów, w których robi zakupy).

Metoda ta pozwala dostosowywać komunikaty zgodnie z zainteresowaniami klientów, podnosząc tym samym efektywność działań marketingowych prowadzonych przy użyciu programów dla urządzeń mobilnych. Warto zaznaczyć, że powiadomienia te wyświetlane są także wtedy, gdy aplikacja nie jest uruchomiona. Fakt, Android umożliwia wyłączenie powiadomień z konkretnego programu, ale dezaktywuje to wszystkie aktualności, również te pożądane.

Zarówno aplikacje mobilne, jak i strony internetowe w wersji lite udostępniło do tej pory 18 najpopularniejszych banków w Polsce, przy czym największym zainteresowaniem cieszy się oprogramowanie oferowane przez mBank, Pekao SA i PKO BP. Co ważne, dla wielu klientów bankowość mobilna jest głównym źródłem dostępu do rachunku i kontaktu z bankiem.

Choć część bankowych aplikacji mobilnych oferuje klientom o wiele więcej funkcji niż sprawdzanie salda rachunku i zlecanie przelewów, to z tych dwóch operacji nadal najczęściej korzysta większość z ponad 3 milionów osób.

Nie brakuje kontrowersji i słów niezadowolenia wśród wielu użytkowników „kieszonkowych” aplikacji bankowych w kontekście dręczących ich SMS-ów. Wbrew pozorom, wprowadzenie powiadomień Push należy jednak uznać za dużą zaletę. Można je wyłączyć samodzielnie w ustawieniach telefonu, tym samym pozbywając się problemu, który trapił klientów bankowości od dłuższego czasu.

Źródło: Infobip

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button