Rekordowe wyniki LG w III kwartale 2014 roku
Podczas gdy Samsung ma nie lada problem z powodu coraz to słabszych wyników sprzedaży, sytuacja drugiego koreańskiego producenta telefonów – LG, nie mogłaby być lepsza. Firma ogłosiła, że w III kwartale 2014 roku na półki sklepowe trafiło prawie 17 milionów ich smartfonów.
LG Mobile, będące zaledwie jednym z działów LG Electronics może obecnie pochwalić się świetnymi wynikami, gdyż w porównaniu do zeszłego roku zanotowano 39-procentowy wzrost w dostawach smartfonów do sklepów. Wynik ten jest także o 16% lepszy niż w III kwartale 2013 roku. Przyniosło to sprzedaż, której łączna wartość przekroczyła 4 miliardy dolarów, z przychodem operacyjnym na poziomie nieco ponad 163 milionów dolarów. Zgodnie ze słowami przedstawicieli korporacji, jest to najlepszy kwartał od 5 lat.
Model G3 jest obecnie flagowym smartfonem firmy, ale wyniki LG Mobile nie byłyby tak okazałe, gdyby nie pomoc ze strony ich urządzeń ze średniej i niskiej półki cenowej. Do tych grup zaliczyć można odpowiednio: tańszą wersje G3, jak chociażby G3 Beat oraz modele z linii L Series. Te ostatnie określa się mianem oferujących tak wiele, za tak niewiele, będąc osiągalnym zarówno dla wschodzących rynków, jak i klientów z małym budżetem. LG Mobile spodziewa się, że pomimo olbrzymiej konkurencji, ich pozycja na rynku urządzeń mobilnych będzie rosła. Pomóc w tym mają przede wszystkim wspomniane modele z serii G oraz L Series III.
Co się tyczy LG Electronics – dochód firmy w III kwartale tego roku wyniósł 14.5 miliarda dolarów (nie poddany jeszcze audytowi), co daje wzrost o ponad 7% względem zeszłego roku. Zysk operacyjny w wysokości 449.6 miliona dolarów jest wartością dwukrotnie większą, w zestawieniu z poprzednim rokiem.
Na drugim biegunie znajduję się za to Samsung. Firma ogłosiła na początku tego miesiąca, że zyski w III kwartale 2014 roku będą prawdopodobnie o 60% niższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Zwiększona konkurencja na rynku, zarówno ze strony największych rywali, jak i tych, oferujących budżetowe urządzenia najbardziej odbija się na finansach koreańskiego przedsiębiorstwa.
Źródło: TechCrunch