Wiadomości

Rozwój Wi-Fi Calling w Plusie

Plus rozszerza zakres testów usługi Wi-Fi Calling o nową aplikację przygotowaną przez firmę Ericsson razem z Taqua, a jednocześnie testuje natywne Wi-Fi Calling, które nie wymaga instalowania aplikacji, ale konieczne jest specjalne oprogramowanie telefonu.

Na polskim rynku pierwsze telefony z zainstalowaną obsługą Wi-Fi Calling pojawią się dopiero w przyszłym roku, dlatego już teraz Plus udostępnia klientom aplikację, która w pełni integruje się z podstawowymi funkcjami telefonu, zastępując natywne VoWi-Fi na większości dostępnych urządzeń. Natywne rozwiązanie Wi-Fi Calling zostało opracowane i wdrożone we współpracy z firmą Ericsson, która dostarczyła system IMS będący bazą dla świadczenia usług VoWi-Fi oraz VoLTE, oraz z Samsungiem, na którego sprzęcie testowano funkcje Wi-Fi Calling w wersji natywnej na smartfony. Usługa natywnego Wi-Fi Calling jest zintegrowana ze wszystkimi ważnymi funkcjami telefonu. Wszędzie tam gdzie jest dostępna sieć Wi-Fi, telefon automatycznie się z nią połączy i będzie gotowy do pracy w trybie Voice over Wi-Fi. Wybierając numer, nie trzeba korzystać z osobnej aplikacji – smartfon sam wykona połączenie po Wi-Fi. Użytkownicy nie odczują nawet, że połączenie nie odbywa się w tradycyjnym trybie. To, że odbywa się ono po Wi-Fi będzie pokazywane przez odpowiednią grafikę przy wybieraniu lub odbieraniu połączenia. Połączenia VoWi-Fi znajdą się w historii połączeń, dokładnie tak samo jak wszystkie inne, wykonywane w tradycyjny sposób. Smartfony wspierające standard VoWi-Fi opracowany przez organizację 3GPP gwarantują ich równie prostą obsługę, jak ma to miejsce dotychczas z modelami GSM. Z zapowiedzi producentów sprzętu wynika, że na polskim rynku pierwsze telefony z zainstalowaną obsługą Wi-Fi Calling zadebiutują w 2016 roku. Równocześnie Plus rozszerza zakres testów usługi Wi-Fi Calling działającej w oparciu o aplikację pobieraną ze sklepu Google Play. Do tej pory testerzy korzystali z „WiFi Calling+”, przygotowanej przez Nokia Networks. Obecnie udostępniona została nowa aplikacja „WiFi Calling” powstała we współpracy Ericssona z Taqua. Nowa aplikacja działa ze smartfonami z systemem Android w wersji 4.4 i wyższe i w pełni integruje się z podstawowymi funkcjami telefonu. Czyni to dokładnie tak samo, jak wspomniane wyżej fabrycznie ustandaryzowane (3GPP) rozwiązanie Wi-Fi Calling, wdrożone we współpracy Plusa z Ericssonem. Aplikacja nie wymaga żadnej czynności od użytkownika i aktywuje się automatycznie w momencie wykrycia połączenia z siecią Wi-Fi. W ramach trwających testów korzystanie z usługi Wi-Fi Calling w Plusie jest bezpłatne. Połączenia odbywają się z wykorzystaniem własnego numeru telefonu w Plusie, a prowadzenie i odbieranie rozmów jest całkowicie za darmo. Testerzy mogą wykonywać rozmowy zarówno krajowe, jak i na terenie Unii Europejskiej, w tym z i do Polski.

Źródło: Plus

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close