Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Ruszył polski system płatności mobilnych BLIK

Można już korzystać z usług oferowanych za pośrednictwem BLIK. System został właśnie udostępniony w aplikacjach mobilnych sześciu banków założycielskich.

Od dziś mogą z niego korzystać klienci Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBank, w tym Orange Finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo.

Oddajemy dziś w ręce Polaków ogólnokrajowy standard płatności mobilnych BLIK. Biorąc pod uwagę skalę przedsięwzięcia oraz różnorodność oferowanych w ramach systemu funkcji, jest to rozwiązanie unikatowe na skalę światową. Polacy otrzymują wyjątkową szansę na powszechne korzystanie z innowacyjnego systemu płatności bezgotówkowych przy użyciu telefonu, zaś współtworzące standard banki dają przykład współpracy i porozumienia z korzyścią dla wszystkich klientów banków w Polsce. Z bankowości mobilnej korzysta dziś 3,5 mln osób, liczba ta dynamicznie rośnie, a kanał mobilny staje się najczęstszym miejscem kontaktu i wykonywania podstawowych operacji przez klientów. To w połączeniu z projektem, jakiego w Polsce jeszcze nie było, daje duże nadzieje na to, że Polacy przekonają się w jeszcze większym stopniu do płatności telefonem i bankowania przez komórkę” – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego, inicjator przedsięwzięcia.

Przyszli użytkownicy systemu będą mogli skorzystać z szeregu oferowanych opcji, takich jak: płatności w sklepach, punktach usługowych i w Internecie oraz wypłaty gotówki z bankomatów za pośrednictwem telefonu. Już na wstępie można dokonywać wypłat z bankomatów należących do Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego oraz PKO Banku Polskiego. Planowane jest również wprowadzenie usług dających możliwość przelewów pomiędzy dwoma użytkownikami telefonów (P2P). Co więcej, dzięki umowie podpisanej z integratorem internetowym DotPay możliwe będzie płacenie BLIKIEM w około 5 tysiącach sklepów internetowych. W ogólnym skrócie oznacza to, że telefon przejmie funkcje tradycyjnego portfela, a wszelkie transakcje dokonywane do tej pory za pomocą gotówki lub karty płatniczej, będzie można zrealizować wspomnianym urządzeniem przy użyciu odpowiedniej aplikacji bankowej.

Sieć sklepów, restauracji czy punktów usługowych będzie się dynamicznie rozwijać dzięki podpisaniu umów dotyczących obsługi płatności BLIK z wiodącymi polskimi agentami rozliczeniowymi. Prowadzone są także zaawansowane ustalenia biznesowe z kolejnymi firmami dostarczającymi usługi zarówno oparte na terminalach POS, jak i oferującymi płatności w e-commerce. 

Źródło: mBank

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button