Rynek aplikacji mobilnych nie zwalnia tempa

google-play

W III kwartale 2017 r. pobrano prawie 26 mld aplikacji na iOS i Androida, czyli 8% więcej niż przed rokiem – wynika z danych zgromadzonych przez AppAnnie.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach, tak i teraz Google Play utrzymał pozycję lidera w liczbie pobrań aplikacji. Co więcej, przewaga nad App Store powiększyła się ze 115% do 125%. W głównej mierze przypisuje się to rozwijającym się rynkom (Indie, Wietnam, Indonezja) i nowym posiadaczom smartfonów.

W tym samym czasie liczba pobrań aplikacji na iOS była o 8% większa niż w II kwartale 2017 r. Tak jak wcześniej, Chiny były głównym motorem napędowym tego wzrostu. Tuż za nimi znalazły się Stany Zjednoczone oraz Arabia Saudyjska.

Użytkownicy spędzili w aplikacjach na Androida niemal 325 mld godzin, co przekłada się na 40% wzrostu względem analogicznego okresu ubiegłego roku.

Wzrost odnotowano także w wydatkach na aplikacje, które w III kwartale br. sięgnęły łącznie 17 mld dolarów (28% więcej niż rok temu), z czego 11 mld dolarów tylko na samym Apple App Store.

Z prognoz AppAnnie wynika, że w 2021 r. liczba pobrań aplikacji mobilnych w obu sklepach wyniesie 240 mld, a wydatki konsumentów przekroczą 100 mld dolarów.

Źródło: Appannie

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
0%
0 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top