Rynek elektroniki noszonej w I kwartale 2016 roku
International Data Corporation (IDC) przedstawił wyniki sprzedaży i udziały poszczególnych producentów w rynku elektroniki noszonej w I kwartale tego roku.
Apple przewodził w kategorii smartwatchy, jednak względem ostatniego kwartału 2015 roku zanotował wyraźny spadek z 5 do 1.5 miliona egzemplarzy Apple Watch. Tuż za nim znalazł się Samsung, który uzyskał sprzedaż na poziomie 700 tysięcy sztuk. Trzecia pozycja należała do Motoroli, która odpowiadała za 10.9% wszystkich zegarków dostarczonych na rynek w tym okresie (400 tysięcy). Za podium znalazł się Huawei (200 tysięcy sprzedanych urządzeń). Dominującą pozycję na rynku wearables mają jednak firmy Fitbit (4.8 miliona sprzedanych produktów) oraz Xiaomi (3.7 miliona). W zestawieniu nie zabrakło również Garmin z 900 tysiącami urządzeń dostarczonych na rynek oraz wspomnianego wyżej Samsunga i chińskiego producenta BBK. Łącznie na rynek trafiło 19.7 miliona urządzeń z gatunku elektroniki noszonej, czyli o 67.2% więcej niż rok temu. Za tak dobry wynik odpowiadały głównie smartbandy i inne fitness trackery, a nie inteligentne zegarki, co tłumaczy się m.in. niższą ceną tego typu urządzeń. Ponadto, wciąż wielu konsumentów nie widzi zastosowania dla smartwatchy, preferując tradycyjne, proste czasomierze.
Źródło: IDC