Rynek tabletów znów notuje spadek. Apple i Samsung sprzedają coraz mniej urządzeń

International Data Corporation (IDC) opublikował najnowsze dane na temat rynku tabletów, który zanotował szósty z rzędu kwartalny spadek sprzedaży. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2016 roku na rynek trafiło niecałe 40 milionów tabletów.

Raport IDC bierze pod uwagę zarówno zwykłe tablety, jak i te z dołączaną klawiaturą (tzw. hybrydy 2w1). Drugie z wymienionych zanotowały w I kwartale 2016 roku prawie trzykrotny wzrost sprzedaży do rekordowych 4.9 miliona sztuk. Tradycyjne tablety nadal stanowią jednak większość, bo aż 87.6% rynku. W całym kwartale sprzedano łącznie 39.6 miliona tych urządzeń, a więc o 14.7% mniej niż przed rokiem (46.4 miliona). news-idc-tablety-1q2016 Rynek tabletów znów notuje spadek. Apple i Samsung sprzedają coraz mniej urządzeń Na czołowych dwóch miejscach nadal plasują się Apple i Samsung, sprzedając odpowiednio 10.3 oraz 6 miliona tabletów, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 25.29 i 15.2%. Dla obu producentów był to jednak kolejny kwartał spadków, gdyż dostarczyli razem około 5 milionów mniej swoich produktów niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trzecie miejsce przypadło firmie Amazon, która odnotowała aż 5421.7% wzrostu, dostarczając na rynek 2.2 miliona atrakcyjnych cenowo tabletów Fire (aktualnie dostępnych za minimum 39.99 dolarów). Czwarta i piąta pozycja na liście należała do Lenovo i Huawei.

Źródło: IDC, własne

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
33.33%
1 głosy
0%
0 głosy
33.33%
1 głosy
33.34%
1 głosy

Autor: Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kulto...

Komentarze

[mc4wp_form id="56821"]
Top