Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Samsung prezentuje przezroczyste i lustrzane panele OLED

Samsung, jako jeden z pionierów nowych technologii, niejednokrotnie zadziwia swoimi produktami i nie inaczej jest tym razem. W trakcie wystawy Retail Asia Expo 2015, koreański gigant zaprezentował nowe, przezroczyste i lustrzane wyświetlacze OLED.

Przezroczyste (a przy tym zwijane bądź składane) ekrany nie są czymś nowym. Tego typu projekty mogliśmy zobaczyć już jakiś czas temu na pokazach LG Display. Po raz pierwszy mamy jednak do czynienia z panelami, które wykonane zostały w technologii OLED. Jeszcze bardziej imponująco przedstawiają się ekrany lustrzane, które w przyszłości mogłyby stać ważnym elementem wielu branż i produktów. Zaprezentowane wyświetlacze Samsunga wykorzystują technologię Intel RealSense sprawiając, że są one znacznie bardziej interaktywne w porównaniu do innych ekranów i mogą oferować rozwiązania rozszerzonej rzeczywistości. Dla przykładu, lustrzany OLED miałby ogromną szansę osiągnąć sukces w jubilerstwie czy branży odzieżowej, pozwalając klientom „przymierzyć” biżuterię i ubrania na ekranie, bez konieczności rzeczywistego ich zakładania na siebie. Co więcej, nowe panele można by wykorzystać w celach reklamowych, np. w salonach samochodowych, pokazując zainteresowanemu konsumentowi najważniejsze informacje o pojeździe, pozwalając na swobodną modyfikację poprzez szybką zmianę jego koloru, konfigurację opcjonalnych dodatków itd. Możliwości jest sporo, o czym koreański producent niejednokrotnie wspominał w trakcie wystawy. Samsung pochwalił się, że w odróżnieniu od tradycyjnych ekranów LCD, ich przezroczyste i lustrzane OLED-owe odpowiedniki cechują się znacznie dokładniejszą i bogatszą paletą kolorów, o wiele większym kontrastem (100000:1) i refleksyjnością (o 50%) oraz bardzo małym czasem reakcji (poniżej 1 milisekundy). Na razie są one jednak w fazie prototypów i nie wiadomo, kiedy należy spodziewać się ich oficjalnego rynkowego debiutu.

Źródło: ZDNET

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button