Samsung: Vulkan API to przyszłość mobilnej rozrywki

Samsung postawił na interfejs programistyczny Vulkan w grach przeznaczonych na platformy mobilne. Na tegorocznych targach E3 zaprezentowano, jak zastosowanie tego interfejsu przekłada się na wrażenia gracza.

OpenGL był ważnym standardem w branży przez ponad 25 lat. Jednak zmiany w technologii – zwłaszcza rosnąca wydajność procesorów graficznych – stworzyły zapotrzebowanie na nowy, bardziej elastyczny i poręczny API. Tak właśnie powstał opublikowany w lutym Vulkan 1.0. Dzięki prostszym sterownikom Vulkan nie tylko rozładowuje wąskie gardła w procesorach głównych, umożliwiając wykorzystanie kilku procesorów do poprawy wydajności, ale także ogranicza zacięcia i inne nieprzyjemne niespodzianki. W porównaniu z OpenGL ES, Vulkan API zwiększa wydajność procesora graficznego, obniżając jednocześnie obciążenie procesora głównego. Grafika jest bardziej szczegółowa, a gra reaguje szybciej. Aby maksymalnie zwiększyć atrakcyjność gier uruchamianych na Galaxy S7 i S7 edge, Samsung współpracuje ze swoimi partnerami, pomagając im lepiej zrozumieć specyfikę smartfonów i API Vulkan. Dzięki temu, firma Super Evil Megacorp mogła stworzyć gry charakteryzujące się o 30% wyższą wydajnością, jak również większą szczegółowością obrazu na ekranie, a ponadto pobierające mniej energii z akumulatora.

Źródło: Samsung

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
100%
1 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy

Autor: Robert Dunst Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kulto...

Komentarze