Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Samsung: Wiele osób nie zna pojęć związanych z nowymi technologiami

55% Europejczyków fascynuje się nowymi technologiami, 52% używa ich w znacznie większy zakresie niż dwa lata temu, ale aż 72% przyznaje, że tylko udaje dokładne rozumienie znaczenia terminologii dotyczącej najnowszych rozwiązań technicznych – wynika z badania Samsung Europe.

Europejczycy angażują się w rewolucje cyfrową jak nigdy wcześniej – 52% osób twierdzi, że korzysta z technologii w znacznie większym zakresie niż dwa lata temu, a 13% przyznaje, że nie mogłoby bez niej żyć. Ponad połowa z 10 tysięcy respondentów w całej Europie z entuzjazmem wyraża się na temat najnowszych rozwiązań, takich jak chmura czy Internet Rzeczy, ale prawie trzy czwarte (72%) przyznaje, że często nie wie dokładnie, co te terminy naprawdę oznaczają. Bardzo podobne dane przekładają się na opinie polskich ankietowanych. Chmura Niemal 1/4 uczestników badania (23%) stwierdziła, że błędne rozumienie terminologii powoduje, że nie są w stanie wykorzystać wszystkich funkcji urządzenia. W Polsce ten wskaźnik jest mniejszy i wynosi 18%. Z kolei 43% badanych Europejczyków przyznało, że posiada przynajmniej jeden produkt, którego stopień zaawansowania technologicznego przekracza ich potrzeby, a co dziesiąty respondent (11%) uważa się za zagubionego w świecie technologii. Nad Wisła równo połowa badanych deklaruje, że ma przynajmniej jedno urządzenie bardziej zaawansowane niż ich potrzeby. Wraz z rozwojem języka technologii coraz więcej osób wyraża to, co myśli i czuje, w formie wizualnej. Emotikony określane są mianem nowego międzynarodowego języka. Z badania Samsunga wynika jednak, że wiele osób ma problemy ze zrozumieniem, co tak naprawdę oznaczają. Stwierdzono, że najmniej zaznajomieni są z nimi Rumuni, z których 27% udawało, że wie na ich temat więcej niż w rzeczywistości. Zaraz za nimi uplasowali się Włosi (26%). Z kolei w Bułgarii tylko 5% respondentów przyznało się do zawyżenia poziomu swojej wiedzy o emotikonach. Polacy na tle Europejczyków deklarują dobrą wiedzą na ten temat, ponieważ tylko 13% badanych stwierdziło, że ma problemy z ich zrozumieniem. news-ios9.1-emoji-1 Z badania wynika również, że dla 66% ankietowanych największe znaczenie dla ułatwienia codziennego życia ma aplikacja z mapami. Kolejne miejsca zajęły aplikacje pogodowe (56%) oraz aparat (51%). Dla Polaków mapa to też najlepsza aplikacja (68.7%), ale na drugim miejscu jest aparat (56.7%), a na trzecim tłumacz (55%). Badania przeprowadzone przez Opinium Research między 16 marca a 1 kwietnia 2016 roku na podstawie 10 138 wywiadów online z osobami dorosłymi z Wielkiej Brytanii, Austrii, Belgii, Bułgarii, Niemiec, Danii, Finlandii, Grecji, Węgier, Włoch, Portugalii, Holandii, Norwegii, Polski, Hiszpanii, Rumunii, Szwecji i Szwajcarii. Raport opiera się na wynikach ankiety internetowej.

Źródło: Samsung

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button