Sony sprzeda swój dział mobilny? Firma szuka różnych rozwiązań wyjścia z kryzysu
Zaczęło się od zapowiedzi zmniejszenia ilości wydawanych telefonów i zmaksymalizowania zysków. To może jednak nie wystarczyć i japoński gigant rozważa inne opcje wyjścia z obecnej, nieciekawej sytuacji, nie wykluczając nawet sprzedaży segmentu mobilnego.
Według najnowszych prognoz finansowych, Sony straci w kończącym się w marcu roku fiskalnym prawie 2 miliardy dolarów, a najbardziej odpowiedzialnym za taki wynik ma być dział urządzeń mobilnych. W związku z tym CEO firmy, Kaz Hirai jest przygotowany do podjęcia drastycznych kroków i zrobienia wszystkiego, co tylko możliwe, aby odwrócić pogłębiający się spadkowy trend.
Według agencji Reuters, Hirai wraz z resztą oficjeli Sony są otwarci na jakiekolwiek rozwiązania, wliczając w to sprzedaż dywizji mobilnej i zajmującej się produkcją telewizorów. Możliwe jest również znalezienie odpowiedniego partnerstwa lub nawiązanie współpracy na prawach joint venture (tak jak było to w przypadku marki Sony Ericsson). Należy jednak zaznaczyć, że póki co japoński koncern nie nawiązał z nikim żadnych rozmów i nie prowadzi obecnie jakichkolwiek transakcji mających na celu sprzedanie tego działu. Zdaniem Reuters, zarząd Sony przyznał, że „żaden biznes nie jest wieczny” i należy się liczyć z tym, że firma może zrezygnować z niektórych z nich.
Wiadomość o możliwej sprzedaży działu mobilnego nie jest szczególnie zaskakująca patrząc na obecną sytuację firmy i zeszły rok, kiedy to Sony zdecydowało o sprzedaży dywizji komputerów Vaio funduszowi Japan Industrial Partners.
Dużo powinno wyjaśnić się w nadchodzącej przyszłości. Prawdopodobnie na targach MWC w Barcelonie, które odbędą się na początku marca Sony zaprezentuje nową rodzinę smartfonów z serii Z – Xperia Z4, Z4 Compact i Z4 Ultra. Kto wie, może będzie to zwiastun lepszych czasów dla firmy?
Źródło: Reuters