Spotify bardziej mobilne – ponad 50% użytkowników korzysta z serwisu na smartfonach i tabletach

spotify

Niemal wszystkie media robią powoli zwrot w mobilną stronę. Coraz częściej smartfony i tablety stają się centrum rozrywki, nie dziwią zatem najnowsze statystyki Spotify, zgodnie z którymi większość użytkowników strumieniuje i słucha muzyki na tych urządzeniach.

Na specjalnej konferencji podczas targów CES 2015 firma opublikowała swoje najświeższe wyniki. Jak się okazuje, 52% osób korzystających ze Spotify słucha muzyki na smartfonach (42%) i tabletach (10%), podczas gdy wersji na komputery PC używa 45% użytkowników. Edycja przeglądarkowa serwisu przekonała do siebie jedynie 3% słuchaczy.

Spotify regularnie ujawnia wszelkie statystyki dotyczące platformy i bazy użytkowników, w tym aktywnych subskrybentów. Z informacji wynika, że spośród 50 milionów osób, 12 milionów dopłaca do wersji premium. Dodano również, że średnio słuchają oni muzykę przez 150 minut dziennie. Dotyczy to zarówno konsumentów wersji PC, jak i mobilnej. Firma podała także informacje odnośnie integracji Spotify z Facebookiem – 55% użytkowników połączyło swoje konta. Jest to szczególnie ważne w kontekście badania aktywności i preferencji dotyczących słuchanych piosenek/albumów.

Przedstawione dane, w połączeniu z zeszłorocznym raportem dotyczącym dystrybucji utworów muzycznych (pobieranie muzyki spadło o 12% w Stanach Zjednoczonych, zaś jej strumieniowanie zaliczyło wzrost aż o 54% w ciągu roku) pokazują, gdzie warto skupić największą uwagę. Urządzenia mobilne są w tym przypadku przyszłością i dobrze wiedzą o tym również Apple oraz Google. Obaj giganci ostatnimi czasy wyjątkowo bacznie przyglądają się rozwojowi sytuacji i być może w niedalekiej przyszłości przeprowadzą prawdziwy szturm na pozycję Spotify. Mają ku temu solidne podstawy, szczególnie biorąc pod uwagę liczbę użytkowników iOS i Androida. Spotify się jednak nie poddaje i stale wprowadza do swojego serwisu nowe funkcje, usprawnienia, nawiązuje współpracę z wieloma przedsiębiorstwami (w tym z Uber, oferując muzykę w samochodach), czy też partnerstwo z operatorami telekomunikacyjnymi, zawierając subskrypcję w ramach planów taryfowych.

Źródło: Techcrunch

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
23.92%
105 głosy
21.87%
96 głosy
27.33%
120 głosy
26.88%
118 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top