Sprzedaż Super Mario Run rozczarowała Nintendo
Duża popularność Super Mario Run nie przekłada się na wyniki sprzedażowe tego tytułu. O rozczarowaniu spowodowanym niskimi przychodami z dystrybucji wersji premium gry mówi sam prezes Nintendo Tatsumi Kimishima.
Premiera Super Mario Run na iOS miała miejsce 15 grudnia 2016 roku. Legendarna produkcja o najsłynniejszym hydrauliku na świecie szybko zaskarbiła sobie sympatię użytkowników systemu iOS – niedługo po premierze tytułu twórcy opublikowali raport finansowy, z którego wynikało, że po darmową wersję Mario sięgnęło aż 78 milionów graczy.
Sęk w tym, że darmowe wydanie produkcji jest ograniczone i aby móc w pełni cieszyć się jej możliwościami, należy wykupić wersję premium, która kosztuje około 10 dolarów. Okazuje się jednak, że gracze nie mają ochoty nic płacić i w pełni zadowala ich okrojone wydanie tytułu. Po jego pełną wersję sięgnęło zaledwie 5 procent użytkowników. Prezes firmy Tatsumi Kimishima powiedział, że wynik sprzedażowy Super Mario Run „nie sprostał oczekiwaniom” Nintendo.
Spółka ma nadzieję, że premiera Super Mario Run na Androida, która odbyła się w marcu, zmieni coś w tej kwestii. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że w przypadku androidowej odsłony gry również mamy do czynienia z możliwością wyboru pomiędzy wydaniem free-to-play i płatnym, a do tego to pierwsze zostało poszerzone w porównaniu do wersji na iOS, cudów nie należy się spodziewać. Być może coś w tej kwestii zmieni się, gdy bohaterowie gry „ruszą na podbój” Nintendo Switch.