Sprzedaż tabletów na świecie w III kwartale 2014
Jak wynika z danych opublikowanych przez IDC, w III kwartale 2014 roku na rynek trafiło około 53.8 miliona tabletów. Jest to rezultat o 11.5% wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Wzrost sprzedaży tabletów spowodowany jest przede wszystkim wszelkimi akcjami promocyjnymi z okazji rozpoczęcia szkoły oraz dużym zainteresowaniem tego typu urządzeniami w samych Stanach Zjednoczonych. III kwartał przyniósł także poprawę o 11.2% względem II kwartału 2014 roku.
Dla porównania, rynek tabletów w samym tylko USA rozwinął się o 18.5% w zestawieniu obejmującym zbliżony okres czasu w tym oraz poprzednim roku. Jak twierdzi Jean Philippe Bouchard, dyrektor badań w firmie analitycznej IDC: „USA jest nie tylko największym rynkiem zbytu tabletów, ale jak wynika z raportu również najbardziej rozwijającym się. Verizon kontynuuje sprzedaż tych urządzeń i idzie im to bardzo dobrze, dlatego wierzymy, że pozostali dostawcy osiągną równie dobre wyniki w niedalekiej przyszłości. Jak mogliśmy zauważyć, RCA wskoczyło do czołowej piątki. Ich akcja związana ze sprzedażą tabletów w okresie powrotu uczniów do szkół czy ta poprzedzająca czarny piątek miały duży wpływ nie tylko na gospodarkę Stanów Zjednoczonych, ale również światowy ranking sprzedażowy”.
Pomimo dalszego spadku sprzedaży iPadów, Apple nadal pozostaje liderem na światowym rynku tabletów. Firma dostarczyła do klientów końcowych blisko 12.3 miliona egzemplarzy urządzeń w III kwartale tego roku. Samsung utrzymał drugą pozycję z prawie 10 milionami sprzedanych sztuk, tym samym zyskując ponad 18% udziału na rynku w badanym okresie. Asus odzyskał trzecie miejsce, osiągając wynik na poziomie 3.5 miliona, co przełożyło się na 6.5% rynku. Na czwartą pozycję spadło Lenovo, które sprzedało w III kwartale około 3 miliony sztuk. Czołową piątkę zamyka RCA, co jest dość sporym zaskoczeniem. Jest to amerykański producent sprzętu elektronicznego, którego historia sięga aż 1919 roku. Firma sprzedała 2.6 miliona tabletów – większość w USA. Ich wynik to przede wszystkim efekt niskich cen oraz współpracy z siecią supermarketów Walmart.
Warto także dodać, że zgodnie z raportem przeprowadzonym przez firmę analityczną Gartner, sprzedaż tabletów stale rośnie, jednak prognozowano znacznie dynamiczniejszy wzrost. Jak się okazuje, użytkownicy znacząco wydłużają cykl życia swoich produktów, a także często rezygnują z tabletów na rzecz dużych smartfonów, o czym nie tak dawno pisał Teleguru.
Źródło: IDC, Tweaktown