Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Sprzedaż technologii ubieralnych wzrośnie o prawie 20% w 2016 roku

Firma analityczna Gartner przedstawiła swoje przewidywania dotyczące sprzedaży elektroniki z gatunku wearables w 2016 roku. Duży wzrost zanotować mają smartwatche, które stają się coraz bardziej zaawansowane i dopracowane stylistycznie.

Z prognoz wynika, że w bieżącym roku na świecie sprzeda się 274.6 miliona sztuk wearables, czyli o 18.4% więcej niż w 2015. Wygenerują one przychód w wysokości 28.7 miliarda dolarów, z czego 11.5 miliarda pochodzić będzie z inteligentnych zegarków, które zdaniem ekspertki Gartnera – Angeli McIntyre – mają największy potencjał wśród elektroniki noszonej. Ze względu na mnogość funkcji i zazwyczaj przyjemny dla oka design, a przy okazji szereg opcji dla aktywnych, zainteresowanie smartwatchami wzrośnie na tyle, że sprzeda się ich o około 20 milionów więcej niż w zeszłym roku. Na popularności zyskają również wszelkie urządzenia fitness, m.in. smartbandy, inteligentna garderoba czy sportowe czasomierze, których sprzedaż ma być napędzana przez ogólnoświatowy trend zdrowego trybu życia. Wspomniane smartopaski staną się natomiast jeszcze bardziej atrakcyjne w oczach klientów z uwagi na pomysły producentów, którzy coraz częściej decydują się integrować w nie takie funkcje, jak na przykład płatności zbliżeniowe. news-gartner-wearables-2016 Gartner przyjrzał się też sytuacji rozwijającego się rynku wirtualnej rzeczywistości. Analityk Brian Blau twierdzi, że okulary i hełmy VR (HTC Vive, Oculus Rift, PlayStation VR i Microsoft HoloLens) będą stopniowo próbowały przebić się do świadomości przeciętnych konsumentów, ale minie jeszcze nieco czasu, zanim staną się powszechnie stosowanymi urządzeniami. Specjalista spodziewa się, że z technologią zaczną eksperymentować producenci filmowi i korporacje, którzy w ten sposób będą w stanie na bieżąco zarządzać i nadzorować pracą, czy wydawać dokładniejsze, interaktywne instrukcje podwładnym.

Źródło: Gartner

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button