Sprzedaż urządzeń wearables rośnie
Producenci urządzeń wearables odnotowali 3,1-procentowy wzrostu sprzedaży rok do roku w III kwartale 2016 r. Od początku lipca do końca września sprzedano łącznie 23 miliony urządzeń, wśród których dominowały różnorodne opaski monitorujące aktywność (w tym obszarze odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży).
Powoli rośnie baza nabywców wearables, na wyniki sprzedaży miał wpływ okres letni, sprzyjający aktywności, a także premiery nowych urządzeń.
Niezachwiana wydaje się być pozycja dwóch firm: Fitbit (5,3 miliona sprzedanych urządzeń) i Xiaomi (3,8 miliona sprzedanych produktów). Fitbit zdobywa rynek oferując inteligentną opaskę Charge 2, natomiast Xiaomi czerpie zyski ze sprzedaży Mi Band 2 w Chinach.
Trzecie i czwarte miejsce należą do Garmina i Apple (odpowiednio: 1,3 i 1,1 miliona sprzedanych wearables), na ostatnim miejscu znalazł się Samsung z milionem sprzedanych urządzeń. Wszystkie firmy poza Apple odnotowały wzrosty sprzedaży w zestawieniu rok do roku.
Garmin powoli zdobywa rynek wraz z nowym smartwatchem Fenix Chronos, natomiast Samsung koncentruje się na sprzedaży inteligentnych zegarków Gear S3.
W przypadku Apple na słabe wyniki sprzedaży smartwatch miały wpływ m.in. mało intuicyjny interfejs watchOS oraz premiera nowego Apple Watch 2, ustalona na 16 września 2016 roku.
Źródło: IDC