Technologia 4G w życiu codziennym połowy Polaków
Jak wynika z najnowszego raportu Ericsson ConsumerLab, niemal połowa Polaków w przeciągu ostatnich lat zaczęła regularnie korzystać z technologii 4G i płynących z niej zalet.
Pomiędzy 2013 i 2015 rokiem Polacy zaczęli w większym stopniu korzystać ze wszystkich możliwych usług dostępnych na smartfonach i tabletach. Trzy najpopularniejsze usługi wymienione przez konsumentów to: przeglądanie stron internetowych, e-mail oraz media społecznościowe. Każda z tych aktywności zanotowała około 50-procentowy wzrost w ciągu ostatnich dwóch lat. Polacy nadal jednak dokonują zakupów internetowych rzadziej niż Brytyjczycy czy Niemcy. Wielu ankietowanych zadeklarowało również, że jakość transmisji danych jest czynnikiem, za której poprawę są skłonni zapłacić dodatkowe pieniądze. 4G stosowane jest przede wszystkim przy korzystaniu z usług wymagających przesyłu dużej ilości danych, np. przy oglądaniu materiałów VOD czy używaniu wideo komunikatorów. Zaletą technologii 4G jest także wyższy poziom bezpieczeństwa podczas korzystania z sieci. Raport Ericsson ConsumerLab dostarcza informacji dotyczących sposobów użycia technologii i usług mobilnych w krajach świata. Część poświęcona Polsce została stworzona na podstawie 1865 wypełnionych ankiet internetowych. Ankietowani są grupą reprezentatywną dla 21 milionów Polaków w wieku 15-69 lat, korzystających z Internetu przynajmniej raz w tygodniu.
Źródło: Ericsson