Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

TrendForce: Samsung traci udziały na rynku, ale pozostaje liderem. Chińscy producenci pną się do góry

Firma analityczna TrendForce zaprezentowała najnowsze statystyki dotyczące sprzedaży smartfonów w III kwartale 2015 roku. W tym okresie na rynek dostarczono o 9.1% więcej urządzeń niż rok wcześniej, dobijając do łącznej wartości 332 milionów egzemplarzy.

Samsung nadal pozostaje liderem rynku, ale jego udział w raportowanym okresie spadł poniżej 25%. W rezultacie, firma zmniejszyła swoje oczekiwania dotyczące sprzedaży modelu Galaxy S6 do 40 milionów sztuk. W segmencie premium, dodatkowe 10 milionów ma w tym roku należeć jeszcze do niedawno wydanego Galaxy Note 5. W przypadku urządzeń z niskiej i średniej półki cenowej, koreański gigant wciąż notuje straty, co w głównej mierze spowodowane jest konkurencją ze strony chińskich producentów smartfonów, którzy w III kwartale, za wyjątkiem Xiaomi, podnieśli swoje udziały o niecały 1% na światowym rynku i sprzedali w sumie niemal 150 milionów urządzeń (16.3% wzrostu względem wcześniejszego kwartału). Co się tyczy największego rywala Samsunga – Apple – firma TrendForce przewiduje, że dzięki iPhone’om 6S i 6S Plus uda się osiągnąć łączną sprzedaż w 2015 roku na poziomie 223.7 milionów sztuk. W porównaniu do II kwartału udział firmy z Cupertino spadł jednak o blisko 2%. news-trendforce-3q2015-rynek_smartfonow Biorąc pod uwagę tylko chińskie marki, zdecydowanym liderem jest Huawei z 18.7% udziału w rynku. Xiaomi i Lenovo okupują miejsca numer dwa i trzy, z podobnym wynikiem – 12.7%. Warto dodać, że Xiaomi, pomimo raczej niezadowalającej sprzedaży flagowego Mi Note, w dalszym ciągu jest na dobrej drodze do osiągnięcia zamierzonego celu, czyli dostarczenia nieco poniżej 100 milionów smartfonów w 2015 roku. Chińską piątkę zamykają TCL i OPPO. news-trendforce-3q2015-chinskie_marki

Źródło: TrendForce

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button