UKE: Raport z działań na rzecz konsumentów w I połowie 2016 roku

W I połowie bieżącego roku abonenci usług telekomunikacyjnych złożyli 2557 wnioski o interwencję, z czego 81.64% zakończyło się pozytywnym rozstrzygnięciem dla konsumentów.

Każde zgłoszenie wymagało podjęcia szeregu czynności, które obejmowały miedzy innymi uzyskanie wyjaśnień od dostawcy usług telekomunikacyjnych, zbadanie stanu faktycznego i prawnego oraz podjęcie interwencji lub udzielenie wyjaśnień wnioskodawcy. Do liczby wniosków o interwencję należy jeszcze dodać 1296 wniosków o mediację, z których 55.56% zakończyło się zawarciem ugody między abonentem a dostawcą usług telekomunikacyjnych. Ponadto w pierwszym półroczu do UKE wpłynęło 1170 zapytań. Indywidualne zapytania dotyczyły funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych, obowiązujących przepisów prawa oraz innych zagadnień i problemów, z którymi na co dzień stykają się konsumenci przy okazji korzystania z telefonii stacjonarnej, komórkowej i Internetu. Abonenci na rynku usług telekomunikacyjnych najczęściej borykali się z następującymi problemami:

  • Wprowadzenie w błąd przy zawieraniu umowy przez przedstawicieli handlowych, podejrzenie fałszerstwa – podrabianie podpisów na umowach.
  • Niedotrzymywanie przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych warunków świadczenia usług w przypadku przedłużenia umowy.
  • Jakość świadczonych usług – zaniżona w stosunku do deklarowanej prędkość transmisji danych, brak zasięgu oraz awarie sieci.
  • Usług Premium Rate.

Istotnym elementem działalności UKE jest też prowadzenie Centrum Informacji Konsumenckiej i dedykowanej konsumentom infolinii pod numerem 801 900 853. W I połowie 2016 roku pracownicy Urzędu odebrali 7500 połączeń.

Źródło: UKE

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
0%
0 głosy
50%
1 głosy
50%
1 głosy
0%
0 głosy

Komentarze

Don't miss out!

Stay groovy and sign up for our newsletter, free gems of information, and only 2 calories.

Top