Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Ulubione serwisy zakupowe Polaków

Okres przedświąteczny to zazwyczaj gorączka zakupów. Zastanawiamy się gdzie i w jaki sposób poszukujemy prezentów.

Bez dwóch zdań – najpopularniejszy serwis zakupowy to niezmiennie Allegro, z którego korzysta 61 procent użytkowników Internetu. Internauci chętnie sięgają też po Ceneo (25 procent) oraz dokonują zakupów na stronach Euro.com.pl (17 procent).

Analiza opracowana przez Gemius podpowiada, że aż czterech na pięciu Polaków dokonuje zakupów w sieci. Użytkownicy Internetu coraz chętniej sięgają po komercyjne serwisy – ponad połowa z nich korzysta z urządzeń mobilnych, jednak większość do zakupów wykorzystuje stacjonarne komputery (73%).

e-commerce

Mobilni i stacjonarni użytkownicy

Serwis Allegro dominuje na mapie komercyjnego Internetu, zarówno po stronie urządzeń mobilnych, jak i komputerów stacjonarnych – co miesiąc korzysta z niego 16 milionów użytkowników. Drugie miejsce w rankingu popularności (w obu kategoriach) zajmuje porównywarka Ceneo.pl – korzysta z niej ponad 9 milionów osób co miesiąc. Na trzecim miejscu znalazł się sklep z elektroniką Euro.com.pl, należący do sieci RTV Euro AGD, z którego korzysta łącznie 4,3 miliona konsumentów. Kolejne miejsca, ze zbliżonymi wynikami, zajęły Mediaexpert.pl, Zalando.pl, Empik.com i Domodi.pl. Nieco mniejszą popularnością cieszy się Aliexpress.com, Allani.pl oraz druga w rankingu porównywarka – Skąpiec.pl. Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce popularnych serwisów komercyjnych wśród użytkowników urządzeń mobilnych nie znalazł się Skąpiec – zastępuje go sklep z zabawkami Smyk.com. Mobilni użytkownicy chętniej sięgają też po serwisy modowe (Domodi.pl na 4. miejscu, Zalando.pl na 5. miejscu, Allani.pl – 9. miejsce).

Źródło: Gemius

Back to top button