UOKiK bada reklamy operatorów związane z rejestracją numerów
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, jak czterej najwięksi operatorzy informują o promocjach związanych z zarejestrowaniem telefonu na kartę.
Każdy konsument, który posiada telefon na kartę, do 1 lutego 2017 roku powinien zarejestrować u operatora kartę SIM. W przeciwnym wypadku zostanie ona dezaktywowana. Takie działania wprowadziła ustawa o działaniach antyterrorystycznych. Telekomy zachęcają abonentów do rejestracji, proponując różne bonusy – np. dodatkowe środki do wykorzystania, pakiet minut lub danych. Sposób ich reklamowania budzi jednak pewne zastrzeżenia w oczach UOKiK.
Postępowania wyjaśniające prowadzone są w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom. Ich celem jest sprawdzenie mechanizmów stosowanych przez operatorów telekomunikacyjnych w obszarze reklam usług telekomunikacyjnych i ocena, czy są zgodne z przepisami prawa. Urząd przeanalizuje przede wszystkim reklamy informujące o bonusach związanych z rejestracją numeru na kartę.
Źródło: UOKiK
Sprawdzimy, czy informacje przekazywane w reklamach są jasne dla klientów i nie wprowadzają ich w błąd. Analizujemy np. czy konsument został odpowiednio poinformowany, jak długo może korzystać z przyznanych bonusów. Ważne jest, aby oprócz korzyści związanych z dodatkowymi minutami, czy pakietem danych, abonent wiedział, na jakich warunkach może z nich korzystać