UOKiK bada sprawę marketingu bezpośredniego Netii

marketing

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Netii, mające na celu wyjaśnienie, czy operator uzyskał zgody konsumentów, którym proponował zawarcie umowy.

Ze skarg konsumentów i analizy rozmów sprzedażowych wynika, że Netia, korzystając z gotowych baz danych pozyskanych od podmiotów trzecich, może dzwonić z ofertą do osób, od których nie miała wcześniejszej zgody na kontakt telefoniczny w tym celu.

Przykładowy fragment rozmowy pracownika Netii z konsumentem:

Netia: Halo! Dzień dobry! Moje nazwisko [niezrozumiałe] Ilona i dzwonię z firmy „Netia”. Czy mam przyjemność rozmowy z panią Jowitą?

Konsument: Tak, przy telefonie.

Netia: Witam pani Jowito, Kontaktuję się tutaj z panią, ponieważ nasza firma w tym momencie rozszerza zakres swoich proponowanych usług. W związku z czym mamy przygotowane dla pani różnego rodzaju rabaty, jak i również różne bonusy złotówkowe. Czy mogę zająć trzy minutki i przedstawić…

W przypadku stwierdzenia stosowania praktyk naruszących zbiorowe interesy konsumentów, na Netię może zostać nałożona kara finansowa w wysokości do 10% obrotu firmy oraz nakaz usunięcia trwających skutków naruszenia.

Source: Uokik

Your opinion

What is your opinion on that?

I like
I have mixed feelings
I do not like
I have no opinion
0%
0 votes
0%
0 votes
0%
0 votes
0%
0 votes

Comments

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top