Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

UOKiK: Inea zwróci opłaty naliczone w wyniku bezprawnej zmiany warunków umowy

Operator Inea zobowiązał się do zaoferowania konsumentom zwrotu nienależnie naliczonych opłat – to wynik decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Inea jest operatorem telekomunikacyjnym działającym w województwie wielkopolskim. W czerwcu 2015 roku prezes UOKiK wszczął postępowanie w sprawie stosowania przez spółkę praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Sygnały o potencjalnych nieprawidłowościach zgłosił Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Poznaniu.Postępowanie wykazało, że operator na przełomie 2014 i 2015 roku dwukrotnie jednostronnie zmienił umowy, podwyższając miesięczne opłaty za Internet i telewizję. Podwyżki w wysokości od 0.9 do 7.5 zł dotyczyły zarówno kontraktów zawartych na czas oznaczony, jak i bezterminowych.Aby dokonanie przez przedsiębiorcę jednostronnej zmiany warunków umowy było prawidłowe, konieczne jest zawarcie w jej treści odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej. Klauzula powinna jasno i precyzyjnie wskazywać, w jakich sytuacjach możliwe będzie wprowadzenie takiej zmiany.W związku z tym, że spółka zobowiązała się do zwrotu bezprawnie pobranych opłat, UOKiK przyjął zaproponowane przez Inea rozwiązania, umożliwiające szybkie usunięcie niekorzystnych praktyk. Operator ma obowiązek poinformować aktualnych klientów o decyzji urzędu poprzez indywidualnie skierowane komunikaty, natomiast swoich były abonentów poprzez ogłoszenie na stronie www.inea.pl. Zwrot nadpłaconych środków wymaga od konsumentów skontaktowania się z Inea telefonicznie lub mailowo – aktualni abonenci w ciągu miesiąca, byli w terminie trzech miesięcy od daty publikacji decyzji na stronie internetowej spółki.Inea ma obowiązek przekazania informacji o stopniu realizacji zobowiązania w ciągu 8 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji.

Źródło: UOKiK

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button