Dokładnie 50 634 687 zł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel. Z ustaleń urzędu wynika, że od 2013 do 2017 roku pobierana była dodatkowa opłata za streaming audio i wideo (słuchania radia on-line, oglądanie filmów np. na YouTube). Za minutę transmisji użytkownik musiał zapłacić dodatkowo 40 gr.
Opłaty nie były wyszczególnione w rachunku za telefon. Wpisane były w rubryce: Połączenie i SMS-y wykonywane w kraju. Opłaty te były pobierane od użytkowników oferty: „Bezpieczny internet”, „Nielimitowany internet”, „Pakiet non stop”.
W toku postępowania potwierdziliśmy, że abonenci nie mogli w pełni korzystać z pakietu, ponieważ ponosili nieuzasadnione opłaty. Wiele osób zawierając umowę było przekonanych, że będą mogli korzystać z wykupionej transmisji danych
Prezesa UOKiK Markek Niechciała
Każdy użytkownik sieci Plus, który zapłacił za dodatkowy transfer danych, może złożyć reklamację o zwrot poniesionych opłat. Jak czytamy na stronie urzędu:
Dostęp do internetu kupujemy na innych zasadach niż do telewizji, gdzie w ramach pakietu możemy oglądać jedynie wymienione w umowie kanały. Pakiet internetowy jest wielkością zużycia danych (np. 5 GB, 20 GB, oferta bez limitu), a liczba i typ stron, które możemy przeglądać, jest nieograniczona. W jego ramach konsument powinien móc korzystać ze wszystkich rodzajów transmisji danych bez dodatkowych opłat, a przedsiębiorcy nie powinni tego ograniczać. Warto pamiętać, że dodatkowe opłaty mogą zostać jednak przewidziane przez właścicieli płatnych serwisów np. VOD.
uokik.gov.pl
Polkomtel musi opublikować w mediach społecznościowych i swojej stronie oświadczenie rozstrzygnięcia urzędu. Decyzja nie jest prawomocna, operator ma prawo się od niej odwołać do sądu.