Porównaj oferty operatorów pod Twoim adresem
oszczędź do 50%

 
 
 
Wiadomości

Urządzenia mobilne stają się nieodłącznym elementem zakupów

Dokonując zakupów przez Internet, większość konsumentów porównuje ceny towarów w różnych sklepach online. Obecnie, dzięki stałemu dostępowi do sieci w komórkach, coraz częściej mają oni tą samą możliwość w tradycyjnych sklepach stacjonarnych.

Instytut GfK zapytał użytkowników telefonów komórkowych w 23 krajach, w jaki sposób korzystają ze swoich słuchawek w tradycyjnym sklepie. Najczęściej wymienianymi czynnościami były porównywanie cen i kontaktowanie się ze znajomymi lub rodziną w celu uzyskania porady (odpowiednio po 40% wskazań) oraz robienie zdjęć produktom, których kupno rozważają (36%).

Na świecie połowa konsumentów w wieku 20-29 lat robiąc zakupy w sklepie tradycyjnym, porównuje oferowane w nim ceny z cenami w sklepach internetowych. Wyniki badania wskazują, że mężczyźni przebywający w sklepie stacjonarnym częściej korzystają z telefonów komórkowych w tym celu niż kobiety (odpowiednio 42 i 37%). Najbardziej aktywną grupą wiekową wśród takich klientów są osoby między 20 a 29 rokiem życia. Niemal połowa z nich (49%) deklaruje regularne używanie telefonu w celu porównania ceny. Kolejny aktywne w tym zakresie grupy wiekowe to 15-19 lat oraz 30-39 lat.

news-zakupy-telefon-infografikaNajwyższe odsetki konsumentów korzystających z telefonów komórkowych w celu porównywania cen w Internecie występują w Korei Południowej, Chinach i Turcji. Regularne korzystanie z takiej funkcjonalności zadeklarowało tam odpowiednio 59, 54 oraz 53% ankietowanych. Najrzadziej z możliwości porównania cen korzystają mieszkańcy Ukrainy, RPA i Indii – odpowiednio 11, 15 oraz 17%.

Wyniki badania wskazują również, że możliwość zasięgnięcia porady u znajomych lub rodziny jest równie ważna dla mężczyzn (39%), jak i kobiet (40%). Najczęściej postępują tak osoby z grupy wiekowej 20-29 lat (48%), nieco rzadziej osoby z grup 15-19 (47%) i 30-39 (40%). Rezultaty te pokazują, że ze względu na nowe zachowania konsumentów handel tradycyjny będzie zmuszony zweryfikować i zrewidować swoje oparte na wieloletnim doświadczeniu praktyki zarządzania procesem sprzedaży. Najwyższe odsetki konsumentów korzystających w sklepach z rad znajomych udzielanych przez telefon występują w Meksyku Polsce i Turcji (odpowiednio 55, 53 i 52%). Natomiast najrzadziej tego typu pomocy oczekują Japończycy (16%), Indonezyjczycy (21%) i Niemcy (24%).

news-zakupy-telefon-infografika-1Kolejny najbardziej popularnym sposobem wykorzystania komórki przez klientów w sklepach tradycyjnych jest robienie zdjęć produktom, które planują zakupić. Wyniki wskazują, że w takim celu z telefonu korzystają równie chętnie mężyczyźni, co kobiety (po 36%). Najczęściej zdjęcia w sklepie robią nastolatki oraz młode osoby, do 29 roku życia (odpowiednio 44 i 43%). Osoby w wieku 30-39 lat do fotografowania artykułów w sklepach stanowią 39% respondentów. Krajami, w których ta metoda jest najbardziej powszechna są ponownie Meksyk i Chiny (po 49%) oraz Turcja (47%), zaś na odwrotnym biegunie znajdują się: Indie (12%), Ukraina (13%) i Indonezja (16%).

Źródło: GfK

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button