WhatsApp przechodzi na darmowy model

Najpopularniejszy komunikator internetowy staje się zupełnie darmowy. Od teraz WhatsApp jest już wolny od obowiązkowej opłaty subskrypcyjnej naliczanej po pierwszym roku użytkowania.

Dotychczas WhatsApp, z którego aktualnie korzysta niemal miliard użytkowników, dostępny był w modelu biznesowym opartym na dwunastomiesięcznym, bezpłatnym dostępie, z późniejszymi, corocznymi opłatami w wysokości około 1 euro. Nie była to duża kwota, jednak z uwagi na fakt, że nie każdy posiada konto na PayPalu czy kartę kredytową, a na rynku znaleźć można wiele innych ogólnodostępnych komunikatorów oferujących tyle samo rozwiązań (np. Skype i Viber), podjęta została decyzja o zmianie polityki dystrybucji. Darmowość WhatsApp wzbudza jednak sporo pytań dotyczących ewentualnych sposobów jego monetyzacji przez Facebooka. W tym przypadku można jednak spać spokojnie. Gigant nie zamierza wprowadzać nachalnych reklam, które z pewnością uprzykrzyłyby korzystanie z programu wielu osobom. Zamiast tego planowane jest uruchomienie nowej funkcji, pozwalającej na komunikację zewnętrznych firm z użytkownikami i wyświetlanie spersonalizowanych treści, np. powiadomień z banku o podejrzanych transakcjach czy informacjach o opóźnieniach samolotów od danej linii lotniczej.

Źródło: Phonearena

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
37.5%
3 głosy
50%
4 głosy
12.5%
1 głosy
0%
0 głosy

Autor: Robert Dunst Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kulto...

Komentarze