Wiadomości

Wi-Fi calling jedną z recept na wysokie rachunki w roamingu

Raport Ericsson „Wi-Fi calling finds its voice” opisuje wpływ usługi Wi-Fi calling na zachowania użytkowników w codziennej komunikacji oraz na postrzeganie operatorów wprowadzających tę usługę na rynek. Pokazuje również, jak Wi-Fi calling oceniają użytkownicy wyjeżdżający do innych krajów.

Usługa Wi-Fi calling umożliwia prowadzenia rozmów telefonicznych i wysyłania wiadomości tekstowych za pomocą hotspota. Wi-Fi calling można zaimplementować jako aplikację lub wykorzystać wbudowany komunikator, zgodny ze standardem 3GPP. Kiedy konsumenci podróżują do innego kraju, zmianie ulegają ich zwyczaje dotyczące korzystania z usług operatorów komórkowych. W celu uniknięcia wysokich rachunków, dzwonią znacznie rzadziej – 75% użytkowników wykonuje mniej połączeń głosowych niż podczas pobytu w swoim kraju. 88% z nich przy korzystaniu z Internetu korzysta z ogólnodostępnych hotspotów. Prawie co czwarty z respondentów (23%) całkowicie rezygnuje z korzystania z telefonu. Dla użytkowników telefonii komórkowej podróże do innego kraju wiążą się z odpowiednim przygotowaniem. Dwóch na trzech respondentów szuka różnych sposobów na zmniejszenie opłat za korzystanie z roamingu. Do najczęściej stosowanych rozwiązań należy zakup karty SIM lokalnego operatora i zasilenie konta komunikatorów głosowych, takich jak Skype. Wprowadzenie nowej usługi operatorskiej może spowodować, że użytkownicy przestaną szukać alternatyw. Zamiast tego, będą korzystać z Wi-Fi calling- zadeklarowało tak 42% ankietowanych. 75% przepytanych użytkowników deklaruje zaś chęć dzwonienia częściej, jeśli operator ich sieci komórkowej wprowadzi usługę Wi-Fi calling. Korzystanie z tej usługi niesie jednak pewne wątpliwości wśród osób podróżujących w celach służbowych. Jakość Wi-Fi calling jest ściśle związana z przepustowością łącza internetowego, dlatego połowa przepytanych obawia się, że będzie zmuszona korzystać ze specjalnych hotspotów, oferujących szybki i niezawodny Internet. Osoby korzystające ze smartfonów, podróżujący do innych krajów, zostali również zapytani o udział wiadomości tekstowych, połączeń głosowych i Internetu mobilnego w codziennej komunikacji. 30% komunikacji odbywa się za pomocą połączeń głosowych, 46% za pomocą Internetu (głównie przez hotspoty). Za resztę komunikacji odpowiadają wiadomości tekstowe.

Źródło: Ericsson

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close