WiFi Calling z aplikacją WiFi Calling+ w sieci Plus
Po czterech latach testów Plus udostępnia usługę
Co to jest WiFi Calling?
Jest to usługa, która umożliwia:
- wykonywanie i odbieranie połączeń
- wysyłanie i odbieranie SMS-ów
Połączenia wykonywane są przez internet za pośrednictwem sieci Wi-Fi, wykorzystując własny numer telefonu. Rozliczane są zgodnie z cennikiem usług operatora. WiFi Calling sprawdzi się w miejscu, gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej, a jest dostęp do internetu (Wi-Fi). Czyli: wnętrza budynków, lokalizacje ze słabym zasięgiem. WiFi Calling sprawdzi się również za granicą, niezależnie od lokalizacji, za połączenia płaci się jak z Polski, wystarczy dostęp do internetu przez Wi-Fi.
Jak włączyć i korzystać z WiFi Calling w Plusie?
- Zainstalować aplikację WiFi Calling+, dostępną w sklepie Google Play i App Store – Polkomtel WiFi Calling+.
- Aktywować usługę wysyłając SMS-a o treści START na numer 80801, ewentualnie zadzwonić pod numer +48601102601 do Działu Obsługi Klienta.
Aby korzystać z usługi trzeba spełnić następujące warunki: trzeba mieć uruchomioną usługę, włączoną aplikację WiFi Calling+ i dostęp do sieci Wi-Fi. Usługa dostępna jest tylko w abonamencie sieci Plus. WiFi Calling nie umożliwia wysyłania i odbierania MMS-ów.
Jakie korzyści płyną z korzystania z usługi WiFi Calling?
- obniżenie kosztów połączeń za granicą
- zasięg w miejscach z dostępem do Wi-Fi, a brakiem dostępu do sieci komórkowej
- lepszą jakość połączenia
To jest WiFi Calling czy Wi-Fi? Z kreską czy bez, bo nie wiem czy się różni?
Zasadniczo nie ma różnicy z kreską czy bez kreski. WiFi Calling to usługa, opierająca się na sieci bezprzewodowej Wi-Fi z dostępem do internetu.