Wydatki operatorów na reklamy podczas Euro 2016
Największe przychody reklamowe przy meczach Euro 2016 zanotowała Telewizja Polsat – mówi się o łącznej kwocie nawet 100 milionów zł. Tymczasem w kategorii wydatków zdecydowanie przodowali operatorzy telekomunikacyjni, głównie Orange.
Orange, jako jeden z głównych sponsorów Mistrzostw Europy we Francji, wydał na reklamę ponad 4.4 miliona zł. Kolejne miejsca należały do Play (3.43 mln zł), Plusa (3.05 mln zł) i T-Mobile (3 mln zł). TOP 10 zamknęły McDonald’s, Opel, Bank Zachodni WBK, Media Markt, Coca Cola oraz Booking.com, przeznaczając na wspomniany cel od 1.9 do 2.7 miliona zł. Szacuje się, że wpływy Polsatu z Euro 2016 wyniosły 37.7 miliona zł (34.1 mln zł po odjęciu wydatków Grupy Cyfrowego Polsatu), jednak całość przychodów mogła przekroczyć 100 milionów zł, m.in. z tytułu sprzedaży płatnych dostępów jak Ipla. Telewizja Polska, przy uwzględnieniu powtórkowych emisji, zarobiła blisko 21 milionów zł.
Źródło: wirtualnemedia.pl, własne