Wyniki finansowe Microsoftu za IV kwartał 2014 r.

Firma z Redmond ogłosiła swoje wyniki za ostatni kwartał 2014 roku, będący jednocześnie II kwartałem roku fiskalnego 2015. Szczególnie interesująco prezentują się wyniki osiągnięte przez dział urządzeń mobilnych.

Dochód za zakończony 31 grudnia zeszłego roku okres wyniósł 26.5 miliarda dolarów. W tym samym czasie, w zeszłym roku odnotowano o 2 miliardy dolarów mniej. Przychód netto technologicznego giganta wyniósł 5.9 miliarda dolarów, czyli nieco mniej w porównaniu do tego samego kwartału, dwanaście miesięcy wcześniej (6.6 miliarda).

Jeśli chodzi o dział mobilny, Microsoft sprzedał 10.5 miliona smartfonów Lumia (za łączną sumę 2.3 miliarda dolarów) – większość z segmentu budżetowego. W ogólnym rozrachunku, sprzedaż urządzeń z Windows Phone nieco się podniosła (w skali roku o około 30%), jednak dochód spadł o 61%, głównie w związku z przejęciem i integracją przejętego od Nokii działu mobilnego.

Bardzo dobrze radził sobie za to dział tabletów. Dzięki świetnej postawie urządzeń Surface Pro 3 i akcesoriów, dochód firmy wzrósł o 24% i wyniósł 1.1 miliarda dolarów.

Microsoft zanotował duży wzrost w dziale gier i usługach konsumenckich. Usługa Xbox Live przyniosła 42 procentowy przyrost dochodów, a sprzedaż gier wzrosła o prawie 80%, przy okazji sprzedając 6.6 miliona sztuk konsol stacjonarnych (Xbox One i Xbox 360), większość w okresie świątecznym. Firma zaobserwowała również wzrost bazy użytkowników Office’a 365 o 30% względem poprzedniego kwartału, a dochód z rynku reklam w wyszukiwarkach podskoczył o 23%. Wzrosła także sprzedaż usług serwerowych (o 9%) i tych opartych na chmurze (aż o 116%). Spadła za to sprzedaż licencji OEM na Windowsa – o 13%.

Źródło: Windows Central

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
29.65%
51 głosy
22.09%
38 głosy
23.26%
40 głosy
25%
43 głosy

Autor: Robert Dunst Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kulto...

Komentarze