Wyniki Orange w 2015 roku

Wyniki Orange w 2015 roku

Orange Polska zaprezentował wyniki za 2015 rok, informując o najwyższym od lat przyroście liczby mobilnych klientów abonamentowych w czwartym kwartale oraz dalszych spadkach w usługach przedpłaconych. Na koniec ubiegłego roku operator miał w swojej bazie 15.9 miliona kart SIM.

Skonsolidowane przychody w 2015 roku wyniosły 11 840 mln zł, co oznacza spadek o 351 mln zł (2.9% rok do roku), głównie w wyniku mniejszej sprzedaży usług stacjonarnych oraz presji cenowej. Zostało to częściowo zrównoważone przez wzrost przychodów ze sprzedaży sprzętu mobilnego (o 216 mln zł), usług międzyoperatorskich (o 163 mln zł) oraz pozostałych przychodów (o 80 mln zł). W samym IV kwartale przychody zmniejszyły się w ujęciu rocznym o 156 mln zł, tj. 5.1%, wobec spadku o 74 mln zł (2.4%) w III kwartale. Pogorszenie tendencji wynikało z braku przychodów z projektów infrastrukturalnych, których realizacja zakończyła się w III kwartale 2015. Zysk netto Orange Polska wyniósł z kolei 254 mln zł wobec 535 mln zł w 2014 roku. news-wyniki-orange-2015-1 Wyniki Orange w 2015 roku W ubiegłym roku całkowita liczba klientów mobilnych zwiększyła się o 277 tys., tj. 1.8% rok do roku i wyniosła 15 906 mln. Dalszemu spadkowi liczby klientów usług przedpłaconych towarzyszył dynamiczny wzrost w usługach abonamentowych. Liczba przyłączeń netto w tym segmencie wyniosła 682 tys. – najwięcej od 2007 roku. Do wysokiego wyniku całorocznego przyczynił się szczególnie IV kwartał, w którym Orange osiągnął 274 tys. przyłączeń netto, co stanowi najlepszy wynik kwartalny od ponad dziesięciu lat. Na ten sukces złożyło się dobre przyjęcie przez rynek nowych ofert „Pakiet Rodziny” (z wieloma kartami SIM) oraz nowej oferty Internetu mobilnego dla klientów indywidualnych. Natomiast w segmencie biznesowym, kluczowymi czynnikami sukcesu było uproszczenie ofert, inicjatywy przeciwdziałające utracie klientów oraz dobre wyniki w grupie klientów kluczowych. Całkowita liczba klientów mobilnych usług szerokopasmowych zwiększyła się w ujęciu rocznym o 32%, przekraczając na koniec roku 2 miliony. Do dynamicznego wzrostu ruchu w zakresie transferu danych przyczynił się rosnący zasięg sieci 4G oraz upowszechnienie smartfonów wśród klientów. Wskaźnik penetracji dla smartfonów w segmencie głosowych usług abonamentowych zbliżył się do 60%. W skali roku, wzrost transmisji danych w przeliczeniu na klienta znacznie przekroczył 100%. Liczba klientów ofert konwergentnych zwiększyła się o 35%, do 728 tys., osiągając poziom blisko 35% wszystkich klientów detalicznych stacjonarnego dostępu do Internetu. Łączna liczba usług, z których korzystają klienci rozwiązań konwergentnych, przekroczyła 3 mln, co oznacza, że każdy klient średnio korzysta z ponad czterech usług. news-wyniki-orange-2015-1 Wyniki Orange w 2015 roku W 2015 roku, całkowita liczba detaliczny łączy szerokopasmowych zmniejszyła się o 136 tys, jednak baza klientów szybkiego dostępu do Internetu stale rosła, dzięki aktywnej migracji z technologii ADSL, atrakcyjniejszym cenom oraz obiecującym wynikom projektu rozbudowy sieci światłowodowej. Na koniec roku, liczba klientów FTTH wyniosła 17 tys. Pomimo obniżki cen, wskaźnik ARPU z usług dostępu szerokopasmowego  był stabilny, co było odzwierciedleniem korzystniejszej struktury klientów, rosnącej liczby pakietów 3P oraz odchodzenia od telefonii tradycyjnej (PSTN) na rzecz telefonii internetowej (VoIP). Utrata stacjonarnych łączy głosowych przyspieszyła w 2015 roku do 318 tys. wobec 229 ty.s rok wcześniej. W ciągu roku dynamika spadku stopniowo się jednak zmniejszała: do 74 tys. klientów w IV kwartale wobec -79 tys. w III kwartale oraz -88 tys. w II kwartale.

Źródło: Orange

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
50%
1 głosy
50%
1 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy

Komentarze

Niczego nie przegapisz!

Zapisz się do newslettera TeleGuru i zawsze bądź na bieżąco z technologicznymi nowinkami.

Top