Wiadomości

Wyniki Play za 2014 rok

Opublikowane dzisiaj wyniki Play pokazują, że operator ma za sobą bardzo udany ubiegły rok zarówno pod względem komercyjnym, jak i finansowych. W tej chwili baza użytkowników sieci wynosi ponad 12 milionów osób.

W 2014 roku Play w dalszym ciągu powiększał swoją bazę klientów oraz ARPU (średni przychód od użytkownika), co przyczyniło się do kolejnych wzrostów przychodów oraz zysku EBITDA (przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją). Miniony rok przyniósł przychody od użytkowników na poziomie około 3.5 miliarda złotych – wzrost o 21% w skali dwunastu miesięcy. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 47.3% w porównaniu do 44.4% w 2013 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu przyrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 67% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 2014 r.

news-wyniki-play-2014Liczba klientów Play uległa zwiększeniu do poziomu 12.3 miliona, co stanowi około 21.3% wszystkich abonentów usług mobilnych w Polsce, wzrastając o 2.4 pp z poziomu 18.9% w 2013 roku. Play pozostał najczęściej wybieranym operatorem przez klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiagając udział w tym rynku na poziomie mniej więcej 51% w roku 2014.

W ubiegłym roku skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą prawie 1.1 miliarda złotych, co stanowi wzrost o 52% rok do roku. Baza klientów abonamentowych zwiększyła się o nieco ponad milion, rosnąc szybciej niż w 2013 roku, kiedy to zwiększyła się o 900 tysięcy.

Źródło: Play

Tagi

Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kultowych telefonów w historii - Nokią 3310.

Powiązane Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button
Close