Wyniki Samsunga za IV kwartał 2015 roku

Samsung przedstawił wyniki finansowe obejmujące czwarty kwartał 2015 roku. Koreański gigant sprzedał w nim 85.6 miliona smartfonów.

Samsung odnotował w okresie pomiędzy październikiem a grudniem około 44 miliarda dolarów przychodów (wzrost o 1.1%) i 5.1 miliarda dolarów zysku operacyjnego, czyli o 16% więcej niż rok wcześniej. Zysk netto zamknął się natomiast w kwocie 2.7 miliarda dolarów, będąc aż o 40% niższym w porównaniu do trzeciego kwartału. W całym 2015 roku spółka uzyskała 167 miliarda dolarów przychodu i 22 miliardy dolarów zysku. Firma prognozuje, że następne miesiące będą niezwykle trudne dla całego rynku, szczególnie sektora mobilnego. Niemniej, Samsung nadal znajduje się na pierwszym miejscu w sprzedaży smartfonów, których dostarczył w ostatnim kwartale nieco ponad 85 milionów sztuk. Przełożyło się to na 21 miliarda dolarów dochodu i 1.85 miliarda dolarów zysku operacyjnego. Dla porównania, jest to odpowiednio o 7.5% i 30% mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku. „Ze względu na trudną sytuację gospodarczą i malejący popyt na rynku IT, utrzymanie dochodów w 2016 roku nie będzie łatwe, a spółka będzie dążyła do poprawy wyników w drugiej połowie roku, wykorzystując silny popyt sezonowy na produkty finalne i zwiększanie oferowanego asortymentu podzespołów. Firma dołoży wszelkich starań, aby zabezpieczyć rentowność wszystkich jednostek biznesowych, skupiając się także na wzmocnieniu średnio- i długookresowej konkurencyjności, w tym nowych obszarów biznesowych, takich jak Internet Rzeczy (IoT). W przypadku Internetu Rzeczy firma planuje początkowo skoncentrować się na Inteligentnym Domu (Smart Home) i Inteligentnych Technologiach Medycznych (Smart Health), wykorzystując siłę swojego ekosystemu.”– poinformował Samsung w oficjalnym komunikacie.

Źródło: Samsung

Twoja opinia

Jaka jest Twoja opinia na ten temat?

Podoba mi się
Mam mieszane odczucia
Nie podoba mi się
Nie mam zdania
100%
1 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy
0%
0 głosy

Autor: Robert Dunst Robert Dunst

Miłośnik nowych technologii (szczególnie urządzeń mobilnych) i twórczości cyfrowej z naciskiem na komputerowe efekty specjalne. Gadżeciarz i fan elektronicznej rozrywki w wydaniu mniej oraz bardziej przenośnym. Obserwator świata telekomunikacji. Związany sentymentem z jednym z najbardziej kulto...

Komentarze